سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت می‌گیرد؛

جمع آوری 39 میلیون فوت مکعب‌ گاز ارسالی به مشعل با تکیه بر توان داخلی

یک مقام مسئول گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده با بخش خصوصی داخلی ؛در مارون‌ 6 حدود 15 میلیون فوت مکعب‌، در مارون‌ 3، 14 میلیون متر مکعب‌ و در منصوری 10 میلیون فوت مکعب‌ گاز همراه نفت جمع‌آوری و به مقاصد تعیین شده ارسال خواهند شد.

سعید کوتی سرپرست مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اولین قرار داد فروش و جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل مربوط به تاسیسات  پارسی کلاستر‌ در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بود که هم‌اکنون در حال اجراست .اکنون روزانه حدود 3.5 میلیون فوت مکعب‌ گاز همراه نفت در حال جمع‌آوری و تزریق در مخزن است.

وی با بیان اینکه فروش و جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل کار بسیار خوب و بزرگی است، افزود: این مهم با دانش فنی داخلی و با بهره‌مندی از تجهیزات ایرانی در حال انجام است.

سرپرست مدیر تولید شرکت  ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت:با توجه به سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران و ضرورت حفاظت از محیط زیست، کاهش آلاینده‌ها و بهینه‌سازی تولید و مصرف انرژی،حذف گازهای همراه نفت در 3 محل دیگر یعنی مارون‌ 6، مارون‌‌ 3 و منصوری با همکاری بخش خصوصی داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

کوتی گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده در مارون‌ 6 حدود 15 میلیون فوت مکعب‌، در مارون‌ 3، 14 میلیون متر مکعب‌ و در منصوری 10 میلیون فوت مکعب‌ گاز همراه نفت جمع‌آوری و به مقاصد تعیین شده ارسال خواهند شد.

سرپرست مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده فروش و جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل در مارون‌ 3 اواخر شهریور، در مارون‌ 6 اواخر دی و در منصوری اواخر سال تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره مزیت این اقدام گفت: با اجرای این مهم ضمن کاهش آلایندگی‌ بحث  معضل سوزاندن گازهای همراه نفت و دود ناشی از این مشعل سوزی به یک فرصتی برای اشتغال‌زایی در منطقه تبدیل  می شود و با اتکا بر نیرو و ساخت داخل که بسیار اهمیت دارد بحث دستیابی به تولید صیانتی‌ محقق می شود.

کوتی در پایان گفت: برای حذف گازهای همراه نفت 23 محل دیگر نیز مزایده برگزار خواهیم کرد تا در نتیجه تحقق آن ، 130 میلیون فوت مکعب‌ گاز مشعل جمع‌آوری شود. به طور کلی با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  در مجموع از ارسال  170 تا 175 میلیون فوت مکعب‌ ( بنا به توافق انجام شده با شرکت‌های خصوصی  قابل افزایش است) به مشعل جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

جلوگیری از ارسال175 میلیون فوت مکعب گاز همراه به نفت در 23 محل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.