سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از کولرهای آبی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت:لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛علی عسکری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی گفت: نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شده و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می‌شوند، لازم است هنگام سرویس، کولر حتما خاموش بوده و شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق‌دار نبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان حتما برق ساختمان قطع شود.

عسکری گفت: بایستی مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر کنترل شود تا از سلامت و صحت آن اطمینان حاصل شده و در مواقع ترک منزل در مدت زمان طولانی و مسافرت نیز حتما جریان برق و آب کولر قطع شود .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه نصب فیوز مناسب در کولرها نیز ضروری است، افزود: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی گفت: در نصب کولرها دقت شود که خطر سقوط وجود نداشته باشد، همچنین جهت جلوگیری از آتش سوزی، کولرها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.

عسکری در پایان از شهروندان خواست همواره به خاطر داشته باشند که عظیم‌ترین حوادث در دل کوچک‌ترین بی‌احتیاطی‌ها نهفته است.

 

انتهای پیام/س

 

نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.