سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۹۷۵ چاه کشاورزی استان مرکزی به کنتور حجمی /ارتقاء ۱۳ پله‌ای شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی از تجهیز ۹۷۵ چاه کشاورزی این استان به کنتور حجمی خبرداد.

 منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی درحاشیه نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تامین اعتبار خرید و نصب کنتور‌های حجمی چاه‌های آب کشاورزی دیگر دستور کار شورا است که در این رابطه استان مرکزی دارای ۶ هزار و ۳۳۰ حلقه چاه است که تاکنون ۹۷۵ چاه به کنتور حجمی مجهز شده و طبق پیش بینی باید سالانه ۲۵۰ حلقه چاه به کنتور حجمی مجهز شود که این رویه زمان زیادی نیاز دارد.

توسطی افزود: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز چاه‌های استان مرکزی به کنتور‌های حجمی نیاز است که در این راستا پیشنهاداتی هم مدنظر است.

وی اضافه کرد: معافیت عوارض برقی در قبوض مشترکین چاه‌های آب کشاورزی بررسی شده و براساس این پیشنهاد مبلغ عوارض برق در قبوض مشترکین چاه‌های آب به حساب بدهکار لحاظ شده و در ۱۰ روز آینده این موضوع در استان اجرایی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: تامین اعتبارات و تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و بهره‌گیری از ظرفیت ماده ۵۶ با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی، در تامین هزینه مورد نیاز نصب کنتور‌های حجمی بر روی چاه‌های آب کشاورزی استان مد نظر است.

ارتقاء ۱۳ پله‌ای شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی در کشور

وی بیان کرد: براساس ارزیابی که توسط اتاق بازرگانی انجام شده شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی در ماه‌های اخیر از جایگاه ۲۳ به رتبه دهم ارتقا یافته که بخشی از این ارتقا حاصل اعمال نظم در برگزاری جلسات شورا است.

توسطی از راه اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی استان مرکزی هم خبر دادو افزود: این مرکز در کاهش اختلافات بین فعالان اقتصادی استان مرکزی موثر است.

 

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.