سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم افزایش بودجه نظامی آلمان برای تحقق اهداف ناتو

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا بر لزوم افزایش بودجه نظامی آلمان برای تحقق بخشیدن به اهداف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «گونتر اتینگر»، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا اعلام کرد آلمان باید بودجه نظامی  خود را افزایش دهد تا اهداف تعیین شده ناتو را تحقق بخشد.

اتینگر، امروز شنبه در مصاحبه با نشریه «فانک» گفت: اگر آلمان بخواهد اعتبار خود در ناتو را حفظ کند باید تا پایان دور انتخابات به هدف دو درصدی نزدیکتر شود.

کشورهای عضو ناتو در سال 2014 با هم توافق کردند بودجه دفاعی خود را تا سال 2024 به میزان 2 درصد از تولید ناخالص ملی افزایش دهند. مقامات دفاعی دولت آلمان اعلام کردند باید تا سال 2025 به بودجه دفاعی بالغ بر 1.5 درصد تولید ناخالص ملی دست یابند. در این صورت بودجه دفاعی آلمان برای سال آینده میلادی به حدود 60 میلیارد افزایش می یابد.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا در ادامه گفت تعهد برلین برای صرف 1.5 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه دفاعی، رقمی مناسب و قابل قبول است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بی توجهی برلین برای افزایش بودجه نظامی خود انتقاد کرد. این در حالی است که اتینگر، انتقاد ترامپ را بی مورد توصیف کرد و اظهار داشت اعضای اروپایی ناتو متعهد به افزایش بودجه نظامی خود هستند.

در ابتدای ماه جاری میلادی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد صرف هزینه دو درصدی در بخش دفاعی دور از ذهن نیست. این در حالی بود که اعضای ائتلاف او در حزب سوسیال دموکرات، افزایش بودجه به دو درصد را مسدود کردند و فقط با افزایش بودجه نظامی  به 1.3 درصد تولید ناخالص ملی رضایت دادند.

در حال حاضر، آمریکا بیشترین بودجه نظامی در میان اعضای ناتو دارد. این کشور 3.6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف بودجه دفاعی ناتو کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.