سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

تلاش ‌آستان قدس رضوی برای ‌رفاه حال زائران‌

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش مدیران آستان قدس رضوی این است که در حد امکان، رفاه حال زائران، کارگران و کارمندان این آستان مقدس را فراهم کنند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع کارکنان بخش خدمات حرم مطهر رضوی اظهار داشت: همه افراد برای کسب روزی حلال کار و تلاش می‌کنند، یک نفر در کارگاه و دیگری در مغازه، اما کار و تلاش در حرم مطهر رضوی با همه فعالیت‌ها متفاوت است، کار کردن در حرم مطهر امام رضا(ع) و خادمی زائران و مجاوران حضرت توفیق بسیار بزرگی است که باید شاکر آن باشیم.

وی افزود: هرچند ممکن است، لباس‌های متفاوتی بر تن داشته باشیم، اما عنوان مشترک همه ما خادمی حضرت رضا(ع) است و باید شاکر باشیم که توفیق پیدا کرده‌ایم تا خدمتگزار زائران و مجاوران آن حضرت باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نوع رفتار و سلوک خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باید جلوه‌‌ای از اخلاق رضوی باشد، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی یک خادم این است که در انجام وظایف خود، احساس مسئولیت اخلاقی و دینی داشته باشد، در همه کارها، کم‌کاری بد است، اما در خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) کم‌کاری بدتر است.

رئیسی تصریح کرد: سالانه 30 میلیون زائر با سلایق مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که انتظار دارند، اماکن مقدس حرم رضوی تنظیف شده و مرتب باشد، باید تصور کنیم که این آستان ملک پاسبان خانه خودمان است و برای تنظیف آن با جان و دل تلاش کنیم.

وی گفت: کسی که در حرم مطهر رضوی خدمتگزار زائران و مجاوران حضرت است، باید الگویی از اخلاق رضوی باشد، اخلاق رضوی ایجاب می‌کند که خدام در برخورد با مهمانان حضرت رضا(ع) سعه صدر به خرج داده و حتی اگر با تندی رو به‌رو شدند، زبان و روی خوش را ملاک رفتار خود قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ممکن است، درآمد شما با دیگر فعالیت‌ها و مشاغل قابل مقایسه نباشد، اما تلاش مدیران آستان قدس رضوی این است که در حد امکان، رفاه حال زائران، کارگران و کارمندان این آستان مقدس را فراهم کنند.

رئیس متذکر شد: زحمات و تلاش‌های شما در اماکن متبرکه حرم مطهر، با پرداخت حقوق جبران نمی‌شود، قطعا هر گامی که در مسیر خدمت‌رسانی به زائران بر می‌دارید، پاداش اخروی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط زائران با کارکنان و خادمان بارگاه منور رضوی باید یک ارتباط آرامش‌بخش باشد، بیان کرد: نباید خستگی ناشی از کار و تلاش روزانه در هنگام بازگشت به خانه، به خانواده منتقل شود، فردی که در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) کار می‌کنند، در خانه باید نشان دهد که الگویی از اخلاق رضوی است.

انتهای پیام/س

ارتباط زائران با کارکنان و خادمان بارگاه منور رضوی باید آرامش‌بخش باشد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.