سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت شرکت فرانسوی در تولید رقم پرپتانسیل گندم در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: شرکت فرانسوی در تولید رقم پرپتانسیل گندم در اردبیل مشارکت خواهد کرد.

بهمن حسین‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: با همکاری مشترک مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل با شرکت فرانسوی، تولید ارقامی از گندم که مقاوم به کم‌آبی و امراض مختلف باشند، دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت فرانسوی در تولید رقم پرپتانسیل گندم در اردبیل مشارکت خواهد کرد و باید مسئولان و متولیان امر در استان تلاش کنند تا زمینه این امر را فراهم آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل بیان کرد: 20 سال گذشته همکاری‌های تنگاتنگی بین مراکز تحقیقاتی استان با یک شرکت فرانسوی با عنوان "فلوریموند دپسرز" صورت گرفته است و هدف از این همکاری معرفی واریته‌هایی از گندم  است که بیشترین میزان عملکرد در واحد سطح را داشته و مقاوم  به آفات و امراض باشد.

حسین‌زاده گفت: یکی از اهداف اساسی که در این همکاری دنبال می‌شود مدیریت در مصرف بهینه آب کشاورزی است، ما به ارقامی از گندم نیاز داریم که با آب کمتر بیشترین میزان محصول را در واحد سطح تولید کند تا کشاورزان استان قادر باشند در شرایط کم آبی و خشکی نیز به برداشت قابل قبول و معقولی از محصول گندم امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات شرایط آب و هوایی در سال‌های گذشته شاهد افزایش رطوبت و بارندگی توام با افزایش درجه حرارت هستیم که همین امر مزارع گندم را برای ابتلا به بیماری زنگ زرد مساعد می‌کند و یکی از اهداف عمده‌ای که در همکاری مشترک مرکز تحقیقات کشاورزی استان با شرکت فرانسوی دنبال می‌شود این است که ارقامی از گندم را معرفی کنند که به  این امراض مقاوم باشند.

انتهای پیام/ح

همکاری سرمایه گذار فرانسوی برای تلید گندم در اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.