سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز تمایل دختر اسکریپال برای بازگشت به روسیه پس از بهبودی‌اش

دختر جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس که در پی مسمومیت با مواد شیمیایی اخیرا از کما خارج شده است، نخستین پیام ویدیویی خود را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یولیا اسکریپال، فرزند جاسوس دوجانبه سابق روس که در ماه مارس در انگلیس دچار مسمومیت شده بود، روز چهارشنبه در پیامی ویدیویی اعلام کرد قصد دارد در نهایت به روسیه بازگردد، اما نخست باید وضع سلامتی وی بهبود یابد.

یولیا اسکریپال در یک بیانیه ویدیویی به رویترز که در تلویزیون ملی روسیه نیز پخش شد گفت: «روز 9 آوریل از بیمارستان مرخص شدم؛ اما رویه درمان همچنان ادامه دارد.»

وی که در این ویدیو نشان زخمی روی گردنش نیز دیده می‌شد گفت: «امیدوارم در آینده به کشور خودم بازگردم.»

یولیا اسکریپال که اکنون تحت حفاظت دولت انگلیس قرار دارد، بیانیه خود را از مکانی نامعلوم و به زبان روسی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه به مدت 20 روز در کما به سر می‌برده است افزود: «درک این‌که چنین حمله‌ای به ما شده است، برای من بسیار دشوار است. هنگامی که به هوش آمدم فهمیدم هر دوی ما مسموم شده ایم. ما بسیار خوش اقبال بودیم که توانستیم از این اقدام به قتل جان سالم به در ببریم.»

وی در نخستین حضور رسانه‌ای خود از تاریخ مسمومیت‌اش در 4 مارس، گفت: «نمی‌خواهم به جزئیات درمان بپردازم، اما روند درمان ما بسیار سخت و ناراحت‌کننده بود. من تلاش می‌کنم هر روز بهتر شوم و می‌خواهم تا زمانی که پدرم به طور کامل بهبود یابد، به او کمک کنم.»

وی همچنین در این بیانیه از همه درخواست کرد به حریم خصوصی خانواده‌اش احترام بگذارند. اسکریپال در ادامه اظهارات خود گفت: « اولویت من، بهبود بهبودی من و پدرم است.»

الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در لندن، بارها درخواست دسترسی به یولیا اسکریپال را به دولت انگلیس مطرح کرده است.

در پی انتشار این بیانیه ویدیویی، سفارت روسیه در لندن از مشاهده بهبودی وی ابراز خوشحالی کرد. با این حال، سفارت روسیه اعلام کرد اسکریپال بر خلاف تمایل خود در انگلیس حضور دارد و دیپلمات‌های روس باید با وی ملاقات کنند.

سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انگلیس ملزم به ارائه فرصتی به ماست که به طور مستقیم با یولیا صحبت کنیم و اطمینان حاصل کنیم برخلاف تمایل خود در انگلیس باقی نمانده است و اظهارات خود را تحت فشار بیان نمی‌کند. تا کنون شواهد عکس این موارد را نشان داده است.»

این سفارت اشاره کرد بیانیه یولیا اسکریپال از انگلیسی به روسی ترجمه شده است و ممکن است به وی گفته شده باشد در بیانیه‌اش چه صحبت‌هایی را بیان کند.

در ماه مارس، سرگئی و یولیا اسکریپال در شهر سالزبری انگلیس دچار مسمومیت شدند. این مسئله در پی اتهام‌زنی انگلیس به روسیه درباره دست داشتن در این قضیه، به بحرانی دیپلماتیک میان مسکو و لندن بدل شد. این در حالی است که مسکو بارها هرگونه دخالت در مسمومیت این جاسوس دوگانه سابق را رد کرده است.

انتهای پیام/

انتشار نخستین پیام دختر جاسوس دوجانبه روس در انگلیس پس از بهبودی‌اش

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.