سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط واحد پول ترکیه در برابر دلار

لیر ترکیه با کاهش حدود پنج درصدی در برابر دلار، بیشترین سقوط ارزش خود را در برابر ارز‌های خارجی تجربه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لیر ترکیه با کاهش حدود پنج درصدی در برابر دلار، بیشترین سقوط ارزش خود را در برابر ارز‌های خارجی تجربه کرد.

بر این اساس، روند نزولی ارزش لیر، پول ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا متوقف نشده است و روز چهارشنبه نیز به حد نصاب تازه‌ای دست یافت. لیر فقط در طول ماه جاری، هفده درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

افزایش ارزش دلار باعث شده است بخش عمده صنایع ترکیه به دلیل کاهش ارزش پول ملی این کشور تحت تاثیر قرار گیرد؛ زیرا به گفته صاحبان این صنایع، ارزش خدماتی مانند حمل و نقل بر اساس دلار یا بهای طلا ارزیابی می‌شود و کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به معنی افزایش هزینه‌های این صنایع است.

همچنین کاهش ارزش پول ترکیه باعث شده است واردات به این کشور نیز با افزایش هزینه رو به رو باشد و صنایع و کسب و کار‌هایی که واردات خود را بر اساس ارز‌های خارجی انجام می‌دهند، اکنون با هزینه‌های بالاتری رو به رو شوند و چنین روندی کسب و کار و ادامه فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها را به مراتب دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اشکنانی اصیل
۰۳:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
اگه با کاهش ۱۷ درصدی ارزش پول ترکیه دچار مشکلات اقتصادی شدن پس پول ما با کاهش ۷۰ درصد شاید هم بیشتر که داخل یک ماه اتفاق افتاد به چه مشکلاتی دچار شدیم پ میشویم!!!