سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش استرس بر لکنت زبان کودکان

مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رفتار والدین، انتظار بیش از حد سن و توان کودک، سخت گیری، استرس‌های محیط از جمله عوامل محیطی در لکنت زبان کودکان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  قیومی  افزود: وقتی  یک کودک ناروانی در گفتار دارد باید توسط یک گفتار درمان ارزیابی و مشخص شود در چه درجه از طبقه بندی ناروانی قرار دارد این اختلال از ناروانی طبیعی تا لکنت شدید طبقه بندی می‌شود.

وی ادامه داد: باید ارزیابی شود که کودک هنگام صحبت چه علامت گفتاری و فیزیکی دارد به طور مثال علائمی مانند تکرار، گیر، کشیده گفتن بیش از حد، چندبار در گفتار و حرکات اضافه چشم، لرز و فک اتفاق افتد.

مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  اشتباهی که خانواده‌ها آنجام می‌دهند  این است که هنگام صحبت کودک به او می‌گویند درست صحبت کند یا نفس عمیق بکشد و خیلی آهسته حرف بزند یا به جای کودک خود حرف می‌زنند که این موارد باعث استرس کودک و استرس باعث تشدید لکنت می‌شود.

قیومی افزود: لکنت یک اختلال روانی گفتار است، روانی گفتار یکی از ویژگی‌های داشتن یک ریتم خوب و تداوم گفتار می‌باشد و تداوم گفتار یعنی اینکه وقتی فرد حرف می‌زند از یک صدا به صدای دیگر، یا یک کلمه به کلمه دیگر نرود حرف زدن با سهولت باشد و گفتار قطع نشود.

انتهای پیام//ف. ن

استرس نقش موثری در بروز لکنت زبان در کودکان دارد

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.