سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت 11 میلیارد ریالی آتش سوزی در میناب

خسارت آتش سوزی در زمین های باغی و جنگلی میناب حدود ۱۱ میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمد سالاری مدیر جهادکشاورزی میناب گفت: خسارت آتش سوزی در زمین های باغی و جنگلی میناب  حدود ۱۱ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به آتش سوزی ۱۹ ساعته در میناب افزود: در این آتش سوزی دو هزار و ۲۳۰ درخت جنگل و باغی از بین رفتند.

مدیر جهادکشاورزی میناب میزان خسارت به باغات روستا‌های ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

محمد سالاری گفت: در آتش‌سوزی دو روز گذشته بیش از ۷۸۰ اصله درخت مثمر و بیش از یک هزار و ۴۵۰ اصله درخت مثمر و جنگلی در سطح ۳۵ هکتار از بین رفت.

وی گفت: این آتش سوزی در جنگل‌ها و باغات روستا‌های شهوار، جانشینی و کنتکان شهرستان میناب رخ داد.

مدیر جهادکشاورزی میناب افزود: در این آتش‌سوزی ۱۵۰ اصله درخت انبه، ۴۰۰ نفر نخل، ۲۰۰ درخت مثمر و غیر مثمر لیموترش، ۶۰ اصله درخت گواوا و ۲۰ درخت لیموشیرین از بین رفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب نیز، گفت: در این آتش‌سوزی بیش از ۶۷۰ اصله درخت جنگلی درروستا‌های شهوار، جانشینی و کنتکان را از بین برد.

خسرو بهرامی نژاد افزود: میزان ریالی خسارت واردشده به درختان جنگلی نظیر کهور ایرانی و کرت محلی به تعداد ۴۰ اصله، سمر (کرت دریایی) به تعداد ۵۰۰ اصله و کرت محلی به تعداد ۳۰ اصله به بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال می‌رسد.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی میناب با اشاره به جزئیات این آتش سوزی، گفت: ساعت ۱۴:۰۵ روز شنبه با اعلام این حریق بلافاصله اولین گروه برای مهار آتش به محل موردنظر اعزام شد.

موسی خبر، افزود: با توجه به گستردگی حجم آتش تمامی نیرو‌های شیفت و غیر شیفت در محل حاضر شدند و از ایستگاه‌های سندرک، تیرور، دهو، کردر و کریان نیز با ۳ دستگاه لودر درخواست کمک شد.

وی گفت: آتش در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد مهار شد و عملیات پاکسازی مکان آتش‌سوزی با گذشت ۱۹ ساعت تا ساعت ۱۰:۳۰ روز بعد ادامه داشت.

انتهای پیام/ر


خسارت آتش سوزی 19 ساعته  به باغات و جنگل‌های میناب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.