سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاداش شرکت برق به کشاورزان دارابی

کشاورزان کم مصرف دارابی پاداش دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل خاتمی رئیس اداره برق شهرستان داراب، اظهار کرد: افزون بر ۹۰ درصد از کشاورزان شهرستان داراب که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر هستند در سال ۹۶ با انعقاد تفاهم نامه و کاهش مصرف انرژی، از حدود ۱۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش در صورتحساب‌های برق خود بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: کشاورزان شهرستان داراب می‌توانند همچون سال ۹۶ با انعقاد تفاهم نامه و خاموش کردن الکترو پمپ‌های خود از ساعت ۱۲تا ۱۶ در فاصله زمانی خرداد تا پایان شهریور از مشوق‌های ویژه وزارت نیرو بهره‌مند شوند که این امر می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در کاهش مصرف برق شهرستان داشته باشد.

اسماعیل خاتمی بیان کرد: افزون بر ۵۰ درصد از انرژی برق این شهرستان در بخش تولیدات کشاورزی صرف می‌شود و انتظار می‌رود کشاورزان این شهرستان با صرفه جویی در مصرف برق، خاموشی‌های ناخواسته را کاهش دهند.

رئیس اداره برق شهرستان داراب با بیان اینکه این شهرستان، ۴ ماه از سال مشمول تعرفه گرمسیری است؛ ادامه داد: در ماه‌های خرداد و تیر هزینه برق مصرفی مشترکان به عنوان منطقه گرمسیری درجه ۲ و مرداد و شهریور تعرفه گرمسیری درجه یک محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان مصرف انرژی در شهرستان داراب در ساعت‌های اوج مصرف به حدود ١٥٤ مگاوات می‌رسد.

اسماعیل خاتمی گفت: ساعت‌های اوج مصرف انرژی در ۶ ماه نخست سال برای مشترکان خانگی و تجاری از ساعت ۲۰ تا ۲۴، مشترکان کشاورزی از ساعت ۱۲ الی ١٦ و مشترکان اداری از ساعت ۱۱ الی ۱۵ است. 

رئیس اداره برق شهرستان داراب ادامه داد: چنانچه مشترکان در بازه‌های زمانی مورد اشاره نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند، مشمول تخفیف و اعمال پاداش در صورتحساب‌های برق خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و روند رو به افزایش مصرف انرژی، ضرورت دارد همه مشترکان اعم از کشاورزی، خانگی، تجاری و صنعتی همکاری لازم را در مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار با اداره برق این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ن

میزان مصرف برق کشاورزان دارابی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.