سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در جلسه علنی:

نمایندگان با سامانه‌ طراحی شده می‌توانند چگونگی اجرای سند تحول بنیادین را رصد کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند از طریق سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم، چگونگی اجرای سند تحول بنیادین را رصد کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 2 خرداد) در پاسخ به سوال بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا، اظهار کرد: از سال 94 که مرحله اول نظام رتبه‌بندی آغاز شد، حدود 740 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند که به طور متوسط 340 هزار تومان به حقوق آنان اضافه شد.

وی ادامه داد: وضعیت ما از حیث پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال 96 نسبت به گذشته بهتر بوده است، به طوری که در سال 95 مطالبات آنان را سال بعد یعنی سال 96 پرداخت کردیم، اما در سال 96 این روند تغییر کرد و امروز تا اسفندماه مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه وضعیت ما از حیث معلمان حق‌التدریسی شاغل خوب است، تصریح کرد: در زمینه حق‌التدریسی‌های غیر شاغل هم با عنایت نمایندگان مجلس وضعیت مطلوبی داریم، به طوری که تا سال 95 با تأخیرهای 3 یا 6 ماهه مطالبات این قشر پرداخت می‌شد، اما از سال 96 این روند تغییر کرد و مطالبات آنان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

بطحایی درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: از 6 زیرنظام این سند، 5 زیرنظام به تصویب رسیده است که از این تعداد هم دو زیرنظام در 6 ماه گذشته بوده است، به این معنا که در 4 سال گذشته فقط 4 زیرنظام اما در 6 ماه گذشته 2 زیرنظام به تصویب رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما سامانه‌ای را طراحی‌کرده‌ایم که براساس آن نمایندگان می‌توانند به صورت مستمر با استفاده از تلفن همراه خود به آن دسترسی داشته باشند و در جریان چگونگی سند تحول بنیادین قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه منظور ما از سند تحول بنیادین عملیاتی کردن برنامه‌های آن است، گفت: بهبود وضعیت معیشت معلمان و مبنا قرار گرفتن نظام پرداخت بر اساس عملکرد کیفی و کمی در ذیل نظام‌های سند تحول بنیادین آمده است.

بطحایی درباره ادامه تحصیل فرهنگیان، اظهار کرد: این مقررات مربوط به همه دستگاه‌هاست و ما مکاتبات متعددی را با سازمان اداری استخدامی داشتیم که وزارت آموزش و پرورش از این موضوع استثنا شود که هنوز پاسخی به ما داده نشده است.

وزیر آموزش و پرورش پیرامون وضعیت اعطای بسته‌های حمایتی، تصریح کرد: با تخفیف شش ماه سال دوم 96 و دو ماهه اول 97 امیدواریم بتوانیم بسته‌های حمایتی را به معلمان پرداخت کنیم.

وی درباره دلیل عدم پرداخت دو ماه از اضافه کار کارکنان اداری در سال 95، اظهار کرد: در آن زمان بنده وزیر نبودم اما اضافه کار مشمول دیون نمی‌شود به همین دلیل تلاش کردیم که همه اضافه کارها را در سال 96 پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

این خبر در حال تکمیل است...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.