سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبیه بری امروز بار دیگر رئیس پارلمان لبنان می‌شود

لبنان امروز در پی انتخابات اخیر خود، نبیه بری را بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، لبنان در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، امروز نبیه بری، رئیس پارلمان سابق، را به عنوان رئیس جدید این قوه انتخاب می‌کند.

 نبیه بری از سال ۱۹۹۲ ریاست پارلمان لبنان را در دست دارد. به محض پایان جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، آغاز رایزنی با نمایندگان و گروه‌های لبنانی را برای انتخاب نخست وزیر اعلام خواهد کرد.

خبرنگار العالم  در گزارشی با اشاره به این که بیست و سومین پارلمان لبنان رسما کار خود را آغاز می‌کند افزود: از نظر قانون، جلسه روز بیست و سوم ماه مه پارلمان لبنان اولین جلسه پارلمان جدید این کشور به شمار می‌رود که به ریاست میشل المر به عنوان مسن‌ترین نماینده پارلمان برگزار خواهد شد.

او افزود: بر اساس قانون پارلمان در اولین جلسه باید رئیس و نایب رئیس پارلمان را برای یک دوره چهار ساله انتخاب کند. هر چند بر اساس قانون نمایندگان پارلمان لبنان می‌توانند رئیس پارلمان و جانشین وی را پس از دو سال با سلب اعتماد از آن‌ها از طریق رای اکثریت، برکنار کنند، تاکنون چنین اتفاقی در تاریخ لبنان روی نداده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: لبنان ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.