سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در هفته ای که گذشت؛

ماجرای «قتل بن‌لادن» رُمان شد/مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون منصوب شد

مهمترین رویدادهای حوزه ادبیات از بیست و هشت اردیبهشت تا سوم خرداد را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه ادبیات کشور در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون منصوب شد


فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی، حامد میرزاحسینی را به سمت مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون منصوب کرد.

فاضل نظری در این حکم با اشاره به سوابق و شایستگی ارزشمند میرزاحسینی تأکید کرده است: مقوله کیفیت محصولات فرهنگی به ویژه در گستره مخاطبان کودک و نوجوان موضوعی است که با نگاه اثربخشی به فرآیند تولید تا عرضه محصولات به دست می‌آید و در برگیرنده تناسب موضوعی محتوا و شکل محصولات است.

نیشابور می‌تواند به قطب ادبیات عرفانی جهان تبدیل شود

مهدی قزلی در مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم عمرخیام نیشابوری با یادآوری آوازه شهر نیشابور گفت: ما ایرانیان در دنیا به فرهنگ و هنر و ادبیات شهره هستیم و هر کدام از شهرهایمان به نامی معروف است.

وی با بیان اینکه مردم، شهر زیبای نیشابور را به عطار و خیام می‎‌شناسند،ادامه داد: نیشابور هم مثل شیراز با هویت ادبی شناخته می‌شود. شهری که جنگ و ویرانی‌های بسیاری را به خود دیده است که نمونه بارز آن لشکرکشی‌های مغولان بوده، ولی هربار ققنوس‌وار سرزنده‌ و سرفرازتر از قبل، ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا بحال آنچنان که شایسته است به بزرگان این شهر پرداخته نشده است، گفت: نام نیشابور، عطار، خیام در جهان، نامی آشناست و خیام را در رباعی هایش بیشتر از موفقیت‌های بی‌نظیرش در کشف و حل مسائل ریاضی و ستاره‌شناسی می شناسند.

ماجرای «قتل بن‌لادن» رُمان شد

رمان جدید مهدی رضایی با عنوان «من بن‌لادن را کشتم» منتشر شد.در این اثر داستانی، ماجرای قتل بن‌لادن و حواشی پیش و پس از آن، دستمایه یک رمان در ژانر اکشن با درونمایه نقد سیاست‌های آمریکا و فساد در سازمان ملل قرار گرفته که از زبان سربازان آمریکایی روایت می‌شود.در پشت جلد این کتاب که انتشارات آرادمان آن‌ را در صفحه منتشر کرده، بُرشی از متن آمده است:

«خون شرُه کرده بود تا زیر پایش. بلند شدم و داخل آن آشغال‌های اطراف، دنبال چیزی گشتم و بندی پیدا کردم و بالای ران سلاخی شده‌اش را بستم تا از خونریزی نمیرد نباید می‌مرد باید به نتیجه‌ای می‌رسیدم. حتی با آن حرکت وحشیانه‌ام، لبخندِ روی لبم محو نشده بود و دروغ هم نیست که بگویم با دیدن حال و روز آن کثافت، لذت می‌بردم. از زجر کشیدنش لذت می‌بردم. این یک واقعیت است من... لذت می‌بردم و این چقدر تأسف‌برانگیز است!»

«چه هوایی را دوست داری؟» منتشر شد

«چه هوایی را دوست داری؟ » با نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خردسالان منتشر شد.

این اثر از مجموعه کتاب‌های تصویری «قصه، فکر، گفت‌وگو» است که در پایان آن پرسش‌هایی مطرح می‌شود و گفت‌وگو در باره‌ قصه را برای کودکان ممکن می‌کند.

بزرگ‌ترها می‌توانند کتاب را در اختیار کودکان قرار دهند تا آن‌ها به دقت تصویر آن را ببینید، همراه با کودک، قصه بخوانند و در باره قصه به گفت‌وگو بپردازند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.