سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی؛

حدود 13 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی، گفت:حدود 13 هزار نفر امسال به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اذربایجان شرقی درآمده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد نظری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی،در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه این صندوق حدود ۳۶۱ هزار و ۱۶۵ نفر است افزود : هم اکنون بیش از 170 هزار نفر عضو این صندوق هستند.

او گفت : مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل (مردان و زنان سرپرست خانوار ) و مدد جویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و نیز مدیر و مربیان مهد کودک های روستایی بصورت رایگان (از محل پرداخت دولت ) می توانند در این صندوق ثبت نام کنند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر استان ادامه داد : سن مجاز برای بیمه شدن افراد در این صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است .


وی به شرایط از کار افتادگی در این صندوق نیز اشاره کرد و گفت : از کار افتادگی به شرط کلی و یا اینکه شخص ۶۶ درصد از کار افتاده باشد و توانایی جسمی خود را از دست بدهد ، حتی اگر کمتر از یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد پس از تائید مراجع ذیصلاح ، حقوق کامل را دریافت خواهد کرد .


نظری اضافه کرد : صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان در حال حاضر ۵ هزارو ۳۶ نفر حقوق بگیر پیش از موعد ، ۲۵۷ نفر از کار افتاده کلی ، ۶ هزار و ۲۲۵ نفر بیمه شده فوت شده دارد که خانواده هایشان مستمری دریافت می کنند و در مجموع ۱۱ هزارو ۵۱۸ نفر مستمری بگیر این صندوق در استان هستند .


نظری افزود : بر اساس قوانین این صندوق ، اعضایی که ۱۱ سال بیمه کامل و ۶۹ سال کامل داشته باشد می توانند بازنشسته شود که حدود دو هزار نفر در استان را شامل میشود.


وی همچنین گفت: آذربایجان شرقی دارای 43 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت است که علاو بر روستائیان ، عشایر و کشاورزان ، اهالی این شهرها می توانند در صورت احراز شرایط لازم، عضو این صندوق شوند.

 

انتهای پیام/

عضویت 170هزار نفردرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان آذربایجان شرقی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.