سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنا در طرح های دریای مازندران آغاز شد

طرح دریا از امروز اول خرداد به منظور کاهش غریق در تابستان امسال در دریای مازندران آغاز به کارکرد.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح دریا از امروز اول خرداد در استان شروع شده است، گفت: ۹۰۰ ناجی غریق امسال برای حضور در طرح دریا نام نویسی کردند که در مرحله اول ۵۵۰ ناجی بکار گرفته شد.

وی با بیان اینکه طرح پایش نقاط حادثه خیز دریای خزر به منظور کاهش غریق در تابستان امسال در حال اجرا است، افزود: آمار ناجیان غریق پس از تعطیلات ۱۵ خرداد افزایش می‌یابد.

کریمیان گفت: ۶۰ قایقران و جت ران امسال در ۹۵ طرح دریا حضور دارند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تعدادی تابلو‌های هشدار دهنده در سواحل استان نصب شده است. افزود: این طرح تا پایان شهریور در استان ادامه دارد.

وی گفت: حق الزحمه ناجیان غریق ماهیانه به ازای هر نفر یک میلیون تومان به حساب آنان پرداخت خواهد شد.

کریمیان افزود: ۱۱ نفر از آغاز فروردین تاکنون در سواحل بابلسر، محمودآباد، نور ونوشهر از خطر غرق شدن در دریای خزر نجات یافتند.

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از غرق شدن ۹۸ نفر سال گذشته در استان اشاره کرد گفت : ۸۰ نفر در دریا، ۱۲ نفر در رودخانه، ۲ نفر در استخر کشاورزی و ۴ نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد، استخر و کانال هستند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر گفت : آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

عباسی بابیان اینکه اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. افزود: شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

وی افزود: از ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: پس از مصرف دارو‌هایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید.

عباسی با اشاره به اینکه بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید. افزود: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام /ر

مستقرشدن  ۵۵۰ ناجی غریق در سواحل مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.