سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت داشتن آمار دقیق از وضعیت کودکان کار

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای ساماندهی و توانمندسازی کودکان کارنیازمند آمار دقیق از وضعیت آنان به تفکیک ملیت‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان کار به داشتن اطلاعات دقیق از وضعت زندگی آنان، مشارکت‌های همگانی، تدبیر و به کارگیری سیاست‌های موثر نیازمندیم.

بیدخام مهمترین مشکل این کودکان را بازماندن آنان از تحصیل و نبودن آینده‌ای روشن برای آن‌ها دانست و افزود: در برخی مواقع این کودکان بازیچه دست بزهکاران شده و برای آنان مشکلاتی ایجاد می‌شود که موارد یاد شده خطرات تهدید کننده‌ای برای آنان است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه کودکان کار در مورد غیر ایرانی‌ها جدی‌تر است، ادامه داد: راهکار قانونی و بازدارنده‌ای برای برخورد با متخلفان باید صورت بپذیرد تا جایی که کودکان از هر قوم و ملیتی که باشند هیچگونه آسیبی ندیده و بتوانند از مزایای تحصیل، امکانات بهداشتی و تجربه خوب کودکی بهره‌مند شوند.

وی، ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را از جمله مشکلات دیگر دانست و گفت: موضوع تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی خارج از ضوابط قانونی باعث بحران هویت برای این دسته از کودکان شده است.

بیدخام یادآور شد: اگر دستگاه‌های متولی امر به وظایف خود درست عمل کنند آسیبی به نام عنوان کودکان کار در جامعه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.