سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اولیه تولید بنتونیت در شهرستان فردوس

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی از موفقیت شرکت کاوش فرادیس شرق در تولید بنتونیت قابل مصرف در خوراک دام، طیور و آبزیان در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ صباغ‌زاده رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:کار خانه بنتونیت،  سومین کارخانه تولید بنتونیت در استان است که موفق به دریافت موافقت اولیه شده است که  با پیگیری‌های صورت گرفته مراحل اولیه در این خصوص انجام و موافقت اولیه برای این شرکت صادر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سلامت و بهداشت عمومی و ضررهای اقتصادی احتمالی صنعت دامپروری و تولید محصولات لبنی ناشی از مایکوتوکسین‌ها اهمیت زیادی دارد پیدا کردن روش‌های علمی و سریع برای شناسایی و سم زدایی از مایکوتوکسین‌ها در غذای انسان و دام، به لحاظ اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد.

صباغ زاده گفت:  تحقیقات اخیر نشان داده است که آسانترین، عملی‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در کاهش بروز اختلالات مربوط به سموم قارچی یا جلوگیری از ورود این سموم در شیر و محصولات دامی، استفاده از مواد جاذب در خوراک است.

 رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این نوع افزودنی‌ها قبل از اینکه به عنوان مکمل خوراک دام طیور و آبزیان وارد بازار شوند باید از لحاظ میزان عناصر سنگین بررسی شوند و حتماً اثرات مفید تغذیه‌ای آنها در طی آزمایشات به اثبات برسند.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب محصولات باید بیشتر به کیفیت و مؤثر بودن آنها اهمیت داد  گفت:  چنین محصولاتی باید از تولیدکنندگان معتبر و دارای مجوز خریداری شوند چراکه همه بنتونیت‌ها مناسب استفاده در تغذیه دام، طیور و آبزیان نیستند و حتماً باید از جوانب مختلف ارزیابی شوند.

 انتهای پیام / ط آ 

موافقت اولیه تولید بنتونیت در شهرستان فردوس صادر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.