سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در جلسه علنی:

پاسخ مثبت ما به درخواست FATF به معنای پذیرش سلطه است

نماینده مردم محلات گفت: پاسخ مثبت ایران به درخواست FATF به معنای سلطه پذیری است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز سه‌شنبه( 1خرداد) در اعتراض به در دستور کار قرار گرفتن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، اظهار کرد: طبق چند اصل قانون اساسی ما باید با هرگونه سلطه پذیری و استعمار مبارزه کنیم و آن را نپذیریم.

وی ادامه داد: گروه ویژه اقدام مالی یعنی FATF بر اساس توصیه‌ شماره 36 خود ایران را موظف کرده است که به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم بپیوندد و در بند 29 برنامه اقدام خود از ایران خواسته تا این کنوانسیون را تصویب و اجرا کند.

نماینده مردم محلات با تأکید بر اینکه این موضوع پذیرش سلطه است، تصریح کرد: آقایان می‌گویند که الحاق ما به این کنوانسیون از FATF جداست در حالی که در بند 29 برنامه اقدام FATFچنین مسئله‌ای از ایران خواسته شده است.

سلیمی ادامه داد: در اصل 154 قانون اساسی موضوع حمایت از مبارزه حق طلبانه مستضعفان توسط ایران آ‌مده است و چرا این تبصره باید از لایحه دولت حذف شود؟ اگر قرار باشد حق شرط ما را بپذیرند، چرا حالا شرط گذاشته‌اند و آقایان هم به آنان قول دادند؟

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: این لایحه برای اولین بار است که به مجلس می‌آید و قبلا تصویب نشده و با FATF یکی نیست که باید به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.