سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گویا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیشگیری از شیوع وبا با تامین آب شرب در مناطق زلزله‌زده غرب کشور/ بیماری‌های واگیر زلزله‌زده‌ها را تهدید نمی‌کند

معاون بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خطر شیوع بیماری‌های واگیر با پایان آواربرداری از بین رفت.

محمد مهدی گویا معاون بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با وقوع زلزله در مناطق مختلف استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت همه‌گیر شدن انواع بیماری‌های واگیر در منطقه بود که با اقدامات به موقع، پیشگیری از شیوع هر گونه بیماری واگیر در سطح استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر اقدامات مختلف طبقه‌بندی شده است و بر اساس اولویت‌ها مراقبت های بهداشت در خصوص بیماری‌های واگیر در منطقه صورت گرفت.

معاون بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نگران شیوع بیماری آنفلونزا در سطح وسیعی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بودیم، افزود: با شروع فصل سرما نگران جدی برای شیوع بیماری‌های عفونی و آنفلونزا داشتیم که در بازه زمانی کوتاهی 25 هزار نفر از جمعیت مناطق زلزله زده در برابر ویروس سرماخوردگی واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص بیماری‌ آنفلونزا هیچ گونه شیوع همه گیری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در فصل زمستان نداشتیم.

گویا عنوان کرد: با آغاز فصل گرما مرحله جدیدی از بیماری واگیر فصلی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز می‌شود که یکی از اولویت‌های اصلی ما بیماری‌های ناشی از آب و غذا است.

وی گفت: همه ارگان‌های مختلف کشور اقدامات خوبی در جهت تامین آب شرب استاندارد انجام داده‌اند تا از شیوع بیماری وبا در منطقه پیشگیری شود.

سالک در مناطق زلزله زده تحت کنترل است

معاون بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به جمع‌آوری فاضلاب‌ها در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه بیماری سالک با پایان آواربرداری در حال کنترل است و در حال حاضر 80 درصد از آواربرداری ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به پایان رسیده است.

گویا گفت: سم‌پاشی حشرات و کشتن انواع جونده‌ها از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا به امروز هیچ فردی در اثر عقرب‌گزیدگی و مارگزیدگی در منطقه جان خود را از دست نداده است و طغیانی از بیماری ها در منطقه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.