سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی سیار به هزار و ۲۵۷ روستای سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۵۷ روستای سیستان و بلوچستان با ۱۱۶ تانکر آبرسانی سیار می‌شوند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریکی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزار و ۲۵۷ روستای سیستان و بلوچستان با ۱۱۶ تانکر آبرسانی سیار می‌شوند گفت: روزانه به ازای هر خانوار ۱۵ لیتر آب با تانکر در مناطق روستایی این استان توزیع می‌شود.

ریکی بیان کرد: خشکسالی‌های پی در پی به ویژه سال زراعی ۹۶-۹۷ آسیب جدی به منابع آبی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

وی ادامه داد:از مجموع ۸۷۵ حلقه چاه تامین کننده منابع آبی در برخی مناطق روستایی این استان ۳۴۳ حلقه آن سال گذشته به دلیل خشکسالی به طور کامل خشک شده است.

عبدالاحد ریکی اظهار داشت: از مجموع پنج هزار و ۵۹۴ روستا در سیستان و بلوچستان سه هزار و ۲۴ روستا دچار کم آبی هستند.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۷۰ روستای سیستان و بلوچستان نیز از آب آشامیدنی برخودارند.

وی بیان کرد: خشکسالی‌های پی در پی به ویژه سال زراعی ۹۶-۹۷ آسیب جدی به منابع آبی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی برای ارتقای شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی از اولویت‌های امسال این نهاد است.

براساس سرشماری سال ۹۵ از مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.