سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی:

خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را در بین استان های کشور دارد

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درکشور حدود ۷۰۰ موزه و در استان خراسان رضوی حدود ۷۵ موزه فعال است که بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد:محمد رضا پهلوان در مراسم افتتاح موزه اسناد علمی مکتوب آمورش وپرورش خراسان رضوی در ناحیه 3 آموزش و پرورش،گفت: برای موزه آثار و اسناد علمی مکتوب آموزش و پرورش خراسان رضوی مجوز صادر و نظارت خواهد شد و امیدواریم این موزه آموزش و پرورش به پاتوقی تبدیل شود و دانش آموزان به این که لوحی که از این موزه دریافت می‌کنند افتخار کنند

وی گفت: در این موزه بخش آثارو اسناد مکتوب اداری، بخش تصاویر و عکس، بخش وسایل تکنولوژی آموزشی، بخش تاریخ لباس ایران، بخش مردم شناسی، بخش سکه و اسکناس، بخش آبگیه، بخش چراغ و شمدان، بخش دست ساز‌های تاریخی، بخش اتاق‌های تحلیل و تطبیق وجود دارد.

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همه براین باورند که اگر بخواهید ایران را بشناسید باید خراسان را بشناسید و اگر خراسان را شناختید بیش از 50 درصد تاریخ ایران را پیدا کرده اید.

محمد رضا پهلوان گفت: اگر در خراسان بخواهیم به تاریخ موزه داری بپردازیم باید به سراغ آستان قدس رضوی برویم، چون موزه‌های ارزشمندی در این مجموعه شکل گرفته است.

وی  تصریح کرد: درکشور حدود 700 موزه و در استان خراسان رضوی حدود 75 موزه فعال است، بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را دارد و اگر چه مجموعه‌های ارزشمندی در اصفهان، تبریز و شیرازوجود دارد، اما خراسان رضوی جایگاه خوبی در موزه داری دارد، اما این میزان کافی نیست.

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:موزه خراسان بزرگ نیز یکی از بی نظیر‌ترین موزه‌های کشور است که البته قرار است در حوزه تامین محتوی این موزه نیز اتفاقات مهمی بیفتد.

پهلوان با قدردانی از آموزش و پرورش استان و ناحیه 3 آموزش و پرورش که این اقدام ارزشمند را انجام دادند، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه راه اندازی درهرشهر یک موزه را دنبال می‌کند و امیدواریم در تمامی نواحی آموزش وپروش نیز موزه راه اندازی شود.

انتهای پیام//ح. ص.

افتتاح موزه اسناد علمی مکتوب آمورش وپرورش خراسان رضوی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.