سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرائت روزانه یک جزء قرآن در موسسات قرآنی همدان

مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل ارشاد اسلامی همدان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه یک جزء قرآن در موسسات قرآنی همدان قرائت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی بادامی، مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری محافل انس با قرآن روزانه یک جزء در موسسات قرآنی خبر داد و اظهار کرد: ٣٣ موسسه قرآنی در استان همدان وجود دارد که ٢٥ موسسه در شهرستان همدان قرار دارد.

وی از برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در موسسه معراج اسدآباد خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع آیات قرآن کریم نیز در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تفسیر قرآن کریم در موسسه فانوس هدایت برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی و تدبر در قرآن نیز از برنامه‌های عادی این موسسات است.

بادامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمک هزینه برگزاری کلاس‌های آموزشی به موسسات پرداخت می‌شود، بیان کرد: حمایت مالی از برگزاری کلاس‌های آموزشی، مفاهیم و حفظ قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آمار درستی از تعداد حافظان قرآن کریم داد، گفت: در آزمون سال ٩٦ پنج هزار و ١٢٦ نفر حافظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن شرکت کردند که یک‌هزار و ٨٠ نفر آنها از آقایان و چهار هزار و ٤٠٦ نفر رابانوان تشکیل دادند.

مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در خصوص همکاری این موسسات با مدارس نیز گفت: آموزش و پرورش برای این مسئله اقدام کند که در این خصوص برای کمک به آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم.

انتهای پیام/ د

تلاوت آیاتی از قرآن در موسسات قرآنی همدان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.