سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین موزه عروسک ها در کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: اولین موزه عروسک ها در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه راه اندازی می شود تا کودکان، نوجوانان و علاقه مندان به این موزه، از آن دیدن کنند.

مهناز فتاحی  مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: نیاز به حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از عروسک‌های مختلفی که در مراکز کانون استان ساخته می‌شود و همچنین از طرفی، آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل ساخت و آماده سازی عروسک‌های نمایشی، همکاران ما را بر آن داشت تا موزه عروسک‌ها را راه اندازی کنند.

فتاحی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای آماده سازی این موزه، گفت: محل این موزه در مجتمع فرهنگی و هنری شماره چهار کرمانشاه است و در حال حاضر کارگاه عروسک سازی نیز در این مکان آماده و در حال بهره برداری است.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه، هدف از ایجاد و راه اندازی این موزه را حفظ و گسترش هنرهای نمایشی و عروسکی بومی و محلی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما شناسایی، ساخت و معرفی عروسک های بومی و محلی استان کرمانشاه است که کار تحقیق و پژوهش در این زمینه از سال ها قبل در سطح کانون کشور آغاز شده و همکاران ما نیز در سراسر استان برای معرفی این عروسک ها، فعالیت و همکاری چشمگیری داشته اند.

وی گفت: کرمانشاه پتانسیل معرفی  فرهنگی بومی و محلی استان کرمانشاه در زمینه عروسک ها را دارد و  این موزه  می تواند  به عنوان منبعی ارزشمند برای معرفی و حفاظت از فرهنگ بومی و محلی و همچنین، شناساندن این فرهنگ کهن به کودکان و نوجوانان نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

 

انتهای پیام/ز

 

راه اندازی اولین موزه عروسک ها در کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۱۸:۲۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
با سلام خدمت شما،از اینکه موزه عروسکها قراره راه اندازی بسیار خوشحالم، من عروسکساز هستم و کارهای محلی رو هم درست میکنم و مایلم با شما همکاری کنم ، اگر قراره که سنتها زنده بمونه باعث افتخاره که از صفر تا صد کار هم ب دست دختری ک از همین فرهنگه باشه