سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعمتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توصیه نمایندگان به تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای تأمین تضامین لازم از اروپایی‌ها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جلسه غیرعلنی امروز را با حضور وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت و وزیر اقتصاد تشریح کرد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: دو موضوع برجام و لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و عراقچی درباره مذاکرات اخیر خود با تیم اروپایی درباره برجام بعد از خروج آمریکا مسائلی را در این جلسه مطرح کرد. همچنین موضوعاتی هم از سوی نمایندگان مطرح شد.

نعمتی تأکید کرد: 11 نفر از 3 فراکسیون مختلف مجلس مواردی را اعلام کردند و خواستند که منویات مقام معظم رهبری درباره تضامین در این مذاکرات تأمین شود.

وی بیان کرد: با وجود آنکه آغاز راه مذاکرات با اروپایی‌ها است، اما همه باید کمک کنند تا منافع کشور حفظ شود و به سمت و سویی حرکت کنیم که نیازمندی‌های ما در برجام تأمین شده و آمریکا متعهد شود که تمامی تعهدها را از جمله موارد 9 گانه اجرا کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: موارد باید بسیار شفاف و روشن مطرح شود. البته در مذاکرات موارد متعددی از صفر تا صد بیان می‌شود، اما تیم مذاکره‌کننده باید به سویی حرکت کند که تضامین لازم از اروپایی‌ها گرفته شود.

نعمتی تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها تضمینی ندهند، ما هم در برجام نخواهیم شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.