سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۲۰۰ ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هادی بختیای در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که با شعار "بهار جانها" در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: 200 ویژه برنامه قرآنی، فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد در نظر گرفته شده که در این برنامه‌ها موضوع تدبر در قرآن کریم و معرفی نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن مورد توجه و تاکید است.

وی تصریح کرد: تمرکز این برنامه‌ها در عرصه میدان شهدا، بوستان کوهسنگی، بوستان بهار و بوستان ملت خواهد بود.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فرهنگسراها، محلات و مناطق مختلف مشهد میزبان حضور مردم در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان هستند و در این برنامه‌ها موضوع تدبر در قرآن کریم و معرفی نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن مورد توجه و تاکید قرار دارد.

بختیاری ادامه داد: فضای ماه مبارک رمضان باید فضایی با نشاط و مفرح باشد این حس و حال در آغاز سال و بهار طبیعت وجود دارد و از آنجا که ماه رمضان نیز بهار جانها است، ضرورت دارد شادی و نشاط معنوی و آماده‌سازی برای حیات معنوی در افراد رقم بخورد و این حس در آنان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره رمضانی در عرصه شهدا باعث ایجاد فضای تعامل اجتماعی می شود و مومنان با حضور خود و مکث اجتماعی در عرصه شهدا، از بهره‌های معنوی این ماه استفاده شایسته ببرند.

معاون شهردارمشهد گفت: از قاریان برجسته ملی و بین‌المللی برای حضور در عرصه شهدا دعوت شده و در عین حال خوانندگان برجسته کشور نیز در این مراسم حضور می‌یابند و مناجات خوانی صورت می‌گیرد.

بختیاری افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در عرصه شهدا سرودهای ملی و دینی نیز نواخته می‌شود واز شخصیت‌های فرهنگی اجتماعی نیز دعوت به عمل آمده و آنان از تجربیات دینی و معنوی خود با مردم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های رمضانی در عرصه شهدا با هدف افزایش تعاملات بین اعضای خانواده در این برنامه‌ها صورت گرفته است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت : در حوزه گردشگری جشنواره رمضان برپا می‌شود و این جشنواره درصدد است با مراکز اقامتی، تجاری و فروش کالا هماهنگی‌هایی صورت داده و ازغیرمشهدی‌ها دعوت کند برای زیارت در ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس حاضر شده و از برنامه‌های شهر استفاده کنند.

بختیاری ادامه داد: مسابقات فوتسال جام محلات مشهد برپا می شود وحضور لیگ‌ها و تیم‌های حرفه‌ای در این مسابقات ممنوع شده تا افراد با هویت محله‌ای در این دور از مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: همچنین در منطقه 6 مشهد و در مصلی قدیم نیز ویژه برنامه‌ای در 10 شب با موضوع نهج‌البلاغه و بیان آموزه‌های آن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام// ف.غ

اعلام ویژه برنامه های شهرداری مشهد در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر

برچسب ها: شهرداری ، ماه رمضان97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.