سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به طرح تاپ وزارت صنعت

قبادیان از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح موسوم به تاپ (توسعه و اشتغال پایدار) در قالب بودجه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح موسوم به تاپ (توسعه و اشتغال پایدار) در قالب بودجه سال ۹۷ خبر داد.
 
وی افزود: این طرح، طرحی مبتنی بر دانش، اساتید دانشگاهی، فکر دانشمندان و ... بوده که باید تمام فعالیت‌های جامعه به این طرح سوق دهیم.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت استفاده از علم در کسب‌ و کارها، ارائه خدمات به مردم و توسعه کشور بیان کرد: در این مسیر از ظرفیت دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در بنگاه‌های اقتصادی کشور استفاده می‌شود.
 
قبایان با اشاره به ظرفیت علم و دانش دانشجویان این مقاطع در زمینه های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت، خدمات و ... در واحدهای اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در کشور مبتنی بر حل مسئله و تقاضای جامعه نیست.
 
وی بابیان اینکه در این راستا این تصمیم اتخاذشده که پایان‌نامه‌های این دانشجویان مبتنی بر نیاز جامعه و همچنین واحدهای اقتصادی باشد گفت: اجرای طرح «تاپ» که در قالب آن از ظرفیت دانشجویان و همچنین علم دانش آن‌ها در واحدهای اقتصادی استفاده می‌شود و به‌ نوعی زمینه برای اشتغال آن‌ها نیز فراهم می‌شود.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه واحدهای اقتصادی کشور در قالب این طرح بیان داشت: درمجموع در قالب این طرح ۹۸ هزار واحد اقتصادی کشور دارای طرح «تحقیق و توسعه» می‌شوند.
 
وی همچنین از نگاه سنتی در اداره امور کشور انتقاد کرد.
 
قبادیان در کارگروه اشتغال لرستان در سخنانی با انتقاد از نگاه سنتی در اداره امور کشور اظهار کرد: باید این نگاه در راستای توسعه کشور تغییر پیدا کند.
 
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق توسعه پایدار کشور عنوان کرد: باید با توجه به نوع ظرفیت‌ها برای استان‌ های مختلف کشور یک نسخه برای توسعه پایدار آن‌ها پیچیده شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت بازنگری در نگاه اداره امور کشور بیان داشت: رویکرد جهانی به سمت توسعه پایدار بوده و این امر نیز باید در کشور ایران تحقق پیدا کند.
 
قبادیان از بین رفتن سوخت‌های فسیلی، اقتصاد بسته، افزایش گازهای گلخانه‌ای و ... را از دلایل نداشتن نگاه توسعه محور در کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح «تاپ» برای تغییر این روند در دستور کار قرارگرفته است.
 
وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده انرژی‌های تجدید پذیر در کشور بیان کرد: کار توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در بنگاه‌های اقتصادی و تجاری کشور در دستور کار قرارگرفته است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاهی در قالب اجرای این طرح مطرح کرد: در قالب این طرح تحول اساسی در حوزه کار، تولید و اشتغال کشور ایجاد می‌شود.
 
قبادیان با تأکید بر اینکه کشور ایران در حوزه‌های مختلف نیازمند تحول اساسی است گفت: حوزه اقتصاد دانش‌ بنیان کشور نیز نیازمند تحول اساسی است.
 
وی گفت: در قالب اجرای طرح «تاپ» ۱۵ هدف در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن، تجارت، تولید و ... مدنظر است.
 
انتهای پیام/

 

در قالب اجرای طرح «تاپ» ۱۵ هدف مورد توجه قرار می گیرد

برچسب ها: صنعت ، اقتصاد ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.