سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین سند راهبردی ارتقاء جایگاه خانواده و امور بانوان در آذربایجان غربی

معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از تدوین سند راهبردی ارتقاء جایگاه خانواده و امور بانوان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مشرقی معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اعلام اینکه تدوین سند راهبردی زنان و خانواده استان در دست اقدام می‌باشد، گفت: این سند به‌عنوان یکی از پروژه‌های بنیادین و مهم حوزه زنان و خانواده با اهداف مشخصی از سوی دولت در استان‌ها در حال اجراست و می‌تواند اقدامات را در راستای برنامه‌محوری پیش ببرد.

وی گفت:شناسایی و بررسی وضعیت زنان و خانواده‌ها در شهرستان‌های استان بر مبنای اطلاعات مستند پایه، ارزیابی وضع موجود استان از طریق مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری و فهرست بندی مشکلات و فرصت‌ها بخشی از برنامه‌های کارگروه تدوین این سند راهبردی وضعیت زنان استان هست.

معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد:تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاء‌های ظرفیتی، اولویت بندی موضوعات، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه و برنامه ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده در کنار تدوین طرح پایش و ارزیابی از دیگر اهداف تدوین سند یادشده می‌باشد.

این سند ملی براساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز نظام، سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سند آمایش سرزمین و ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم، تحقق عدالت جنسیتی و توسعه ظرفیت های ملی در راستای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی با تاکید بر شناسایی و رصد شاخص های موثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرایند توسعه پایدار متوازن تدوین می شود.

انتهای پیام/ن.م

 

جلسه هماهنگی تدوین سند راهبردی ارتقاء جایگاه خانواده و امور بانوان استان  برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.