سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرجی‌راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر اروپا بخواهد، تضمین‌های درست در اختیار ما قرار می‌دهد

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر اروپا واقعا بخواهد، می‌تواند اقدامات عملی و تضمین‌های درست در اختیار ما قرار دهد.

عبدالرضا فرجی راد در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تصمیم اروپایی ها مبنی بر به کارگیری "اقدامات مسدود کننده " در قبال تحریم های آمریکا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا از چندین کشور مختلف تشکیل شده است، زمانیکه تصمیمی را اتخاذ می کند، احتمالا  یک چشم انداز امید بخشی برای عملیاتی شدن آن وجود دارد. 

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: اینکه بتوانیم بگوییم این اتفاق صدر در صد رخ می دهد یا خیر، بایستی یک مقدار صبر کنیم تا طرح آمریکایی ها  در روزهای آینده به نمایندگی مایک پمپئو در اختیار اروپا قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح واشنگتن  احتمالا مبتنی بر فشار اقتصادی بیشتر بر ایران است، تصریح کرد: باید دید برنامه کاخ سفید تا چه حد در تضاد با راهبرد بروکسل خواهد بود؛ اما آنچه که مسلم به نظر می رسد  این موضوع است که اروپایی‌ها می خواهند گشایشی را در روابط اقتصادی شرکت ها در ایران فراهم کنند. 

فرجی راد افزود: با وجود تلاش اروپایی ها برای حفظ روابط اقتصادی  با ایران، آنها در عین حال سعی  می کنند با ایران بر سر موضوعات اختلافی بر میز مذاکره بنشینند اما آمریکا تلاش می کند چنین اتفاقی رخ ندهد و یا اگر رخ داد آمریکا نیز در کنار آنها بتواند خواسته های خود را به پیش ببرد. 

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: کشورهای اروپایی تمایلی ندارند که ایران از برجام خارج شود و یا از  ادامه بازرسی های نمایندگان آژانس ممانعت به عمل بیاید. به نظر می رسد اگر اروپایی ها واقعا بخواهند می توانند اقدامات عملی و تضمین های درست را در اختیار ما قرار دهند. 

فرجی راد با اشاره به اظهار نظرهای مکرون مبنی بر عدم مقابله اقتصادی با آمریکا بر سر ایران، اشاره کرد: هدف از چنین جمله ای این است که فرانسه تمایلی ندارد که روابط اقتصادیش با آمریکا لطمه ببیند. 

انتهای پیام/

اروپا منافع خودش را فدای دادن تضمین به ایران نمی‌کند

برچسب ها: برجام ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بهترین تضمین دادن 50 - 40 موشک قاره پیمای اتمیه تا آمریکا دیگه جرات نکنه اسم خروج از برجامم به زبون بیاره