سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی قزوین در ماه مبارک رمضان

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست، برای حفظ سلامتی در ماه مبارک رمضان، در خرید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: گرمای هوا در روز‌های پیش رو می‌تواند باعث فساد زود هنگام محصولات غذایی شود که باید هنگام خرید، به تاریخ تولید محصولات و رعایت شرایط زنجیره سرد توجه شود.

نقیبی تاکید کرد از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی خارج از یخچال جدا خودداری شود.

وی با اشاره به گوشت‌های چرخ کرده گفت: بهتر است ابتدا گوشت‌های دارای لیبل و تاریخ مصرف خریداری و سپس چرخ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان توصیه کرد که از خرید گوشت‌هایی که قبلا چرخ شده اند، خودداری و یا از گوشت‌های چرخ کرده بسته بندی شده مربوط به شرکت‌های معتبر، خریداری شود.

نقیبی با اشاره به نحوه تشخیص کیفیت ماهی‌های منجمد گفت: یک شیء فلزی مانند چاقو را داغ کرده و در بافت ماهی و یا هر نوع فرآورده خام دیگر داخل کنید در صورتیکه ماهی از نظر کیفی مناسب باشد بویی شبیه بوی کباب گوشت و یا ماهی متصاعد خواهدداشت.

وی توصیه کرد حتی المقدور از ماهی‌های منجمد و بسته بندی دارای تاریخ تولید و انقضا (با در نظر گرفتن ظاهر مناسب، بدون خونابه، نرمی بافت، تغییر شکل و رنگ و بوی نامطبوع) استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که بدلیل بزرگی لاشه بوقلمون، در برخی از مراکز فروش، اقدام به قطعه بندی آن می‌کنند که این عمل غیر مجاز است و باید از خرید بوقلمون‌های خارج از بسته بندی خودداری شود.

نقیبی در ادامه به اشاره به خریداری شیر گفت: شیر باید به صورت پاستوریزه و در بسته بندی‌های معتبر عرضه شود و هرگونه فروش این محصول بصورت فله مورد تایید این اداره نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: شیر‌های فله چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی هیچ گونه مزیتی نسبت به شیر‌های پاستوریزه ندارند و احتمال وقوع بیماری بروسلوز یا تب مالت در آن‌ها بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

رعایت نکات بهداشتی در خرید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.