سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رتبه بندی جهانی لایدن

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس رتبه بندی ۲۰۱۸ دانشگاه‌های جهان که در ۱۶ می (۲۵ اردیبهشت) توسط مرکز علوم و فناوری لایدن در هلند منتشر گردید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار در این رتبه بندی معتبر جهانی ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محسن تفقدی افزود: در رتبه بندی لایدن که از سال ۲۰۰۷ انجام می‌گیرد دانشگاه‌های جهان فقط بر اساس مقالات ISI ارزیابی می‌شوند و یک دانشگاه برای اینکه در این رتبه بندی پایش شود بایستی حداقل یک هزار مقاله ISI در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در مجلات CORE در WEB OF SCIENCE داشته باشد که این موضوع؛ رتبه بندی را از سایر نظام‌های جهانی رتبه بندی متمایز می‌سازد.

وی ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شاخص اثرگذاری (Impact)، در حوزه موضوعی Biomedical Sciences & Health در بین دانشگاه‌های آسیا موفق به کسب رتبه ۱۲۶ و در کل جهان رتبه ۴۶۴ را اخذ کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کلیه گرایش‌های علوم رتبه ۹۲۵ در جهان و رتبه ۳۲۸ در بین دانشگاه‌های آسیا را کسب نمود. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در شاخص همکاری (Collaboration) در حوزه موضوعی Biomedical Sciences & Health رتبه جهانی ۵۱۳ و آسیایی ۱۳۵ و در کلیه گرایش‌های علوم رتبه ۹۱۵ در جهان و رتبه ۳۱۷ در دانشگاه‌های آسیا را بدست آورد.

تفقدی افزود: ورود به نظام‌های معتبر رتبه بندی دانشگاه‌های جهان و کسب جایگاه شاخص در آن‌ها از اهداف مهمی است که دانشگاه در این خصوص برنامه ریزی نموده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این نیز توانسته است در رتبه بندی QS نیز حضور یابد.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.