سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکیم زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رقابت زدایی از جشنواره‌های دانش‌آموزی را اجرایی می‌کنیم

معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر عملکرد جشنواره های دانش‌آموزی از رقابت زدایی این جشنواره‌ها خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اثربخشی جشنواره‌هایی همچون جابربن حیان در بهبود روند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان ابتدایی اظهار کرد: جشنواره جابربن‌حیان فرصت مناسبی برای پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و شناسایی نخبگان واقعی می‌‌دانیم.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که با استفاده از مفاهیم کتاب درسی به خلق آثاری بر مبنای دانسته‌های خود بپردازند و صرفا از طریق تست و آزمون مفاهیم آموزشی را دنبال نکنیم.

تلاش بر  یادگیری مبتنی بر پژوهش در نظام آموزشی

حکیمی‌زاده با تأکید بر یادگیری مبتنی بر پژوهش بیان کرد: سعی داریم این رویکرد در کل نظام آموزشی و به ویژه دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان عملیاتی کنیم به همین خاطر معتقدیم جشنواره جابربن حیان محدود به زمان خاصی نیست و باید این موضوع را در زمان‌های مختلف دنبال کنیم.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای نظارت بر فعالیت‌های دانش‌آموزان در این جشنواره و جلوگیری از ورود اولیای دانش‌آموزان به منظور ارتقای کیفیت کارهای آن‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: در مواردی شاهد هستیم کهبه جای دانش‌آموزان، والدین در انجام تکالیف و فعالیت‌های چنین جشنواره‌‌هایی وارد عمل می‌شوند اما به دنبال رقابت زدایی از جشنواره‌ها هستیم در واقع اگر بتوانیم کسب مقام اول، دوم و سومی را از جشنواره‌ها حذف کنیم و نظام رقابتی را دامن نزنیم قطعا ورود بزرگترها به کارهای دانش‌آموزی کاهش پیدا می‌کند.

حکیم زاده تصریح کرد: در نظر داریم  تغییراتی را در جشنواره‌های دانش‌آموزی داشته باشیم تا صرفا این جشنواره‌ها فضایی برای شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر باشد و به هر دانش‌آموز متناسب با تلاشی که انجام داده است توجه کنیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.