سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تریل کوهستان در منطقه هلن راه اندازی شد

تریل کوهستان در منطقه حفاظت شده هلن استان چهارمحال و بختیاری طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از راه اندازی تریل کوهستان در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد و گفت: این تریل به طول ۱۵ کیلومتر، در فاصله گندمکار تا جوزستان طراحی و راه اندازی شد.

حمید کریمی افزود: سازه‌های به کار رفته در این تریل شامل پل‌های چوبی ثابت و معلق، پله‌های سنگی، چوبی و فلزی، حمایت‌های جانبی، تابلو‌های راهنما و هشدار، استراحتگاه‌های موقت، گذر‌های عرضی با استفاده از الوار و میلگرد و پاکوب‌های استاندارد با شیب ملایم است.

وی اضافه کرد: کوهنوردان و علاقمندان می‌توانند با عبور از تریل هلن علاوه بر بازدید از جاذبه‌های فراوان منطقه مانند آبشار‌ها و چشمه ساران زیبا، جنگل‌های درختان بلوط و بنه، غار‌ها و اشکفت‌ها، رودخانه‌ها و دیواره‌های مرتفع، کوچه باغ‌ها و چمنزار‌ها، از پذیرایی جامعه محلی نیز بهره‌مند شوند.

به گفته کریمی؛ تریل، معبر ناهموار در مناطق جنگلی و کوهستانی است.

منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت که غالباً (حدود ۳۰ هزار هکتار آن) پوشیده از جنگل بلوط غرب است در شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار از توابع چهارمحال و بختیاری و با فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

ایجاد تریل کوهستان در منطقه هلن چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.