سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

خبر خوش معاون علمی و فناوری؛ سالانه ۴۰۰ دانشجو نخبه به کشور باز می‌گردند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته خبرهای متنوعی داشت که در این بسته خبری به آنها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روزهای مهمی را پشت سر گذاشت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با خروج آمریکا از برجام و بازگشت دانشجویان به کشور صحبت کرده است.

جوانان شهرستانی قربانی بی توجهی مسئولان پایتخت نشین

برقراری فرصت های مناسب برای جوانان اهمیت زیادی دارد اما اکثر فرصت های طلایی در تهران است و جوانان شهرستانی سهم بسیار کمی در این فرصت ها دارند اما باید دید فرصت ها چگونه برای جوانان بوجود خواهد آمد.

محدودیتی برای ساخت کالاهای دانش بنیان نداریم

هفته گذشته بود که رئیس جمهور دولت آمریکا از برجام خارج شد و ادعا کرد که تحریم های جدیدی را برعلیه ایران اعمال خواهد کرد در واکنش به صحبت های ترامپ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت :ایران هیچ محدودیتی برای ساخت محصولات دانش بنیان ندارد و تحریم هایی که آمریکا از آن صحبت می‌کند بی پایه و اساس است.

صنایع فرهنگی کشور را نابود کرده‌ایم

شرکت‌های دانش بنیان از دانشگاه های کشور بیرون می‌آیند و دانشگاه ها باید به این شرکت ها توجه کنند و در این میان نقش شرکت های فرهنگی بیش از دیگر شرکت ها اهمیت دارد؛ سورنا ستاری معتقد است که این شرکت ها ظرفیت بالایی برای اشتغال جوانان دارند و باید این صنایع فرهنگی که امروز نابود شده اند را احیا کرد و تنها راه پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان دوری کردن از پول دولتی است.

کمبود منابع وام و تسهیلات در حوزه فناوری معنا ندارد

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی  در خصوص سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان گفت: بسترهای مناسب و خوبی برای این شرکت‌ها فراهم شده است اما هیچ‌گونه کمبودی به‌عنوان منابع وام و تسهیلات امروزه در حوزه علمی و فناوری معنا ندارد زیرا ماهیانه پانصد میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

فراخوان دومین جشنواره ایران ساخت در ۶ محور اعلام شد

جشنواره ایران ساخت به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده است وامسال با شعار «فناوری ایرانی در خدمت کسب و کار ایرانی» و در ۶ بخش برگزار خواهد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری معاونت و دانشگاه تهران در زمینه تاسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تاسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل یکی از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه و علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب منابع معاونت علمی برگزار شد.

بازگشت بیش از ۹۰۰ نخبه طی ۳ سال گذشته به کشور

بازگشت نخبگان ایرانی به کشور خبر بسیار خوبی بود که  در هفته گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد به گفته ستاری سالانه 400 دانشجوی ایرانی به کشور باز می‌گردند و زیر ساخت های لازم برای حضور آنان در ایران فراهم شده است .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
امار افرادی ک از کشور خارج شدند چقدر هست