سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز برنامه های نظارتی در ماه مبارک رمضان بر قنادی ها و رستوران ها

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان تمرکز عمده ناظران و بازرسان بهداشتی بر روی قنادی ها، مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و رستوران ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسنی افزود: پیش از ماه مبارک رمضان نشست های آموزشی با اتحادیه قنادی ها برگزار شد و در خصوص نوع روغن مصرفی، عدم استفاده از رنگ، استفاده از مواد اولیه مرغوب برای زولبیا نکات آموزشی ارائه شد.همچنین در این جلسات مقرر گردید که قنادی ها ضوابط و شرایط کیفی زولبیا و بامیه را به شهروندان اطلاع رسانی نمایند.

وی گفت: کار نمونه برداری و بازدید مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه آغاز شده است و در بحث نمونه برداری موارد خاص برای نتایج دقیق به آزمایشگاه ارسال می شود و اگر در بازدیدها و نتایج نمونه برداری به مشکلی خاص برخورد شود با صنف مورد نظر برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خراسان رضوی افزود: در مورد حلیم، شله و آش جلساتی نیز با اتحادیه صنف رستوران ها، کباب و حلیم برگزار شد و بر اساس هماهنگی های انجام شده شرایط بهداشت مراکز طبخ؛ با توجه به فضا و امکانات و تجهیزات خود مواد غذایی مورد نیاز را در ماه مبارک رمضان تهیه نمایند همچنین در این جلسات در خصوص مواد اولیه، عدم استفاده از چربی زیاد قید کردن نوع گوشت در غذای مورد نظر با توجه به نرخ که در حیطه اختیارات اتحادیه است، صحبت شد.

حسنی گفت: همچنین در این جلسات بحث استفاده از ظروف عرضه مواد غذایی مطرح شد که اگر قرار است از ظروف یکبارمصرف استفاده شود حتما این ظروف دارای پروانه ساخت و علامت استاندارد باشند و بر اساس نوع دمای مواد غذایی نوع ظروف را مشخص نمایند.

وی افزود: برای کنترل مراکز عرضه سالاد و سبزی که در ایام ماه مبارک مخاطبین زیادی دارد جلسات مشترکی با کارخانه ها و با حضور کارشناسان غذا و دارو در راستای مواد ضدعفونی کننده و بسته بندی خوب برگزار شد که در این زمینه مشکلی رخ ندهد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: ۱۸۵ تیم بازرسی در ایام ماه مبارک رمضان در ساعات اداری، قبل و بعد از افطار و در روزهای تعطیل فعالیت خواهند داشت همچنین برنامه هایی برای بازدید از مساجد برای شرایط بهداشت به ویژه در مراسم خاص و شب های قدر انجام می شود.

حسنی افزود: جلساتی تحت عنوان کمیته بهداشت مساجد با همکاری سازمان اوقاف و امور مساجد داشته ایم تا ساماندهی مناسبی انجام شود

وی گفت: شهروندان از اماکن مجاز و بهداشتی زولبیا، حلیم، آش خود را تهیه و در صورت مشاده هرگونه تخلف با شماره ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات تماس بگیرند.

انتهای پیام//م.ن
 

نظارت بر اماکن مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.