سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ درسی برای عبرت است

شهردار اصفهان تاریخ را درسی برای عبرت دانست و تصریح کرد: اگر کسانی که در هر کجای کشور حکمرانی می کند، روزی یک ساعت کتاب بخواند، قطعا گرفتار مشکلات گذشتگان نمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیین رونمایی از کتاب «اصفهان در انقلاب» با حضور قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان، حجت السلام کمسایی،رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، فتح اله معین، رییس و علیرضا نصر، نایب رییس شورای شهر همچنین داستانی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره)، عباس نصر، نویسنده کتاب مذکور و جمعی دیگر از مسوولان، شامگاه روز گذشته به میزبانی نگارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

شهردار اصفهان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ماه رمضان، اظهار داشت: تاریخ ابزاریست برای آموختن و پرهیز از آنچه که نباید تکرار شود.

قدرت الله نوروزی تاریخ را درسی برای عبرت دانست و تصریح کرد: کسانی که در هر کجای کشور حکمرانی می کند، اگر روزی یک ساعت کتاب تاریخ بخوانند، گرفتار مشکلات گذشتگان نمی شود.

به گفته وی تاریخ برای تاریخ نیست، تاریخ برای کسانی است که می خواهند آینده خوبی داشته باشند و از علل پیروزی ها، شکست ها و علل انقلاب ها باخبر شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: کتاب تاریخ به همه ما می آموزد که دلایل وقوع انقلاب در ایران چیست؟حکومت ها باید چه کاری انجام دهند تا دچار سقوط نشوند و تداوم پیدا کنند؟

به گفته وی کتاب اصفهان در انقلاب و اساسا تاریخ معلمی است برای تفهیم همه مسایل و اگر کسی با تاریخ آشنا نباشد، شاید گرفتار مشکلات گذشته شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: ما باید با حمایت از کسانی که در صدد تبیین گذشته برای آیندگان و نوشتن وضع موجود برای حال و آیندگان هستند، زمینه خواندن تاریخ برای همه را فراهم کنیم تا از آن درس عبرت بگیرند.

نوروزی کسانی را که از پنجاه سال گذشته تاکنون برای نوشتن تاریخ اصفهان تلاش کردند، تاریخ زنده دانست و افزود:‌ با وجود این افراد حقیقت تحریف نخواهد شد.

وی اذعان کرد: تاریخ نویس می تواند نیاز آینده جامعه را به بند بکشد، موضوعی که این کتاب تا حدود زیادی به آن تحقق بخشیده است.

به گفته این مدیر ارشد شهرداری تاریخ بیش از آنچه نیاز ما به عنوان فرد باشد نیاز متولیان اداره امور شهر، کشور و جامعه است.

نوروزی افزود: اگر مسوولی تاریخ نخواند و با گذشته کشور خود آشنا نباشد، بزرگترین خطر و آسیب را به جامعه وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که اهل نوشتن هستند رسالت بزرگی بر عهده دارند، بر حفظ امانت داری، درست نوشتن تاریخ به منظور جلوگیری از بی اعتمادی خوانندگان این نوشته ها تاکیدکرد.

این مقام مسوول بی اعتمادی به دلیل نقص نگارش، تحریف در نوشتن تاریخ و انتقال مطالب را معضل دانست و خاطرنشان کرد: موارد مذکور تاریخ را بی مصرف می کند.

 

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.