سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۵ درصدی برداشت هلو و شلیل در مازندران

برداشت هلو و شلیل امسال در مازندران ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مولایی معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۷ هزار هکتار از باغ‌های مازندران امسال به کشت گونه‌ های سردسیری از جمله میوه‌ های هسته دار، چون شلیل و هلو اختصاص یافت.

وی به برداشت رقم پیش رس هلو داوودی در شرق مازندران اشاره کرد و افزود: برداشت هلو داوودی از اواخر اردیبهشت آغاز می‌ شود و تا اوایل مرداد ادامه دارد.

مولایی با بیان اینکه شهر‌ستان‌های نکا، میاندورود، ساری و بهشهر بیشترین تولید هلو پیش رس را در استان دارند، گفت: هلو شصت روزه، داوودی و اسپرین کرست یا خردادی از ارقام هلو پیش رس کشت شده در استان است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه  ۸۰ هزار تن هلو پارسال از باغات مازندران برداشت شد، افزود: پیش بینی می‌شود برداشت هلو و شلیل امسال از باغات مازندران ۲۵ درصد افزایش یابد و ۱۰۰ هزار تن برسد.

وی گفت: رعایت عملیات باغی مناسب از سوی باغداران و حضور کارشناس جهاد کشاورزی محصول هلوی استان را امسال با کیفیت‌تر و بازار پسنده‌تر کرده است.

مولایی شرایط اقلیمی مناسب، خاک حاصلخیز و منابع غنی آب و پتانسیل بالای تولید را از مزایای استان در تولید و تامین میوه‌های هسته دار دانست و افزود: استان در تولید هلو پیش رس رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/آ

برداشت هلو در مازندران آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.