سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در سفر به زاهدان :

سیستان و بلوچستان موضع فعال نسبت به ایمن‌سازی جاده‌ها اتخاذ کرده است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: سیستان و بلوچستان از محدود استان‌های کشور است که موضع فعال نسبت به ایمن‌سازی جاده‌ها اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر باقری دستیار ویژه راه و شهرسازی گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها رویکرد برخی استان‌ها منفعلانه است و در صورت بروز حوادث جلسات مربوط تشکیل می‌شود، در حالیکه حضور استاندار در این جلسه موضع فعال استان سیستان و بلوچستان را برای ایمن سازی جاده‌ها نشان می‌دهد.

باقری در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان استان سیستان و بلوچستان با ضروری خواندن اعمال قوانین بازدارنده توسط پلیس، نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت، استقرار و احداث مراکز امداد و نجات و اورژانس در مکان‌های مناسب و احداث مجتمع‌های بین راهی را برای کاهش تصادفات جاده‌ای مهم برشمرد

وی  با بیان اینکه تبلیغات صدا و سیما باعث شده است حجم مسافرت‌ها به برخی استان‌ها بیشتر از بقیه استان‌ها باشد، نقشه صدا و سیما را در معرفی جاذبه‌های گردشگری سایر استان‌ها به منظور تشویق گردشگران برای سفر به این استان‌ها و پیشگیری از ترافیک سنگین و وقوع حوادث تلخ جاده ای، تاثیر گذار و حائز اهمیت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه توسعه بنادر باعث افزایش تردد خودرو‌های ترانزیتی در جاده‌ها و ترافیک جاده‌ای می‌شود، توسعه ریلی را برای انتقال کالا‌های ترانزیتی و موثر در کاهش ترافیک جاده ای، مناسب‌ترین راه برشمرد

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه، با اشاره به وسعت ۱۱ و چهاردهم درصدی استان گفت: سیستان و بلوچستان یک و ۴ دهم درصد از بزرگراه‌های کشور را دارا می‌باشد که در، این زمینه سی و یکمین استان کشور است.

محبی افزود: ۴۰۵ هزار نفر جمعیت روستا‌های استان فاقد راه هستند که به دلیل پراکندگی روستا‌ها هزینه بالایی برای احداث راه‌های روستایی مورد نیاز است.

استاندار افزود: مهمترین عامل ماندگاری و توسعه روستا‌ها و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها، احداث راه‌های روستایی است.

محبی همچنین با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش ترددات خودرو‌های ترانزیتی در محور چابهار_زاهدان_میلک تصریح کرد: ۷۰درصد تصادفات استان در این محور رخ می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل هرچه سریع‌تر این بزرگراه، توجه بیشتری به استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات استان به صورت رخ به رخ و با آمار تلفات جانی بالا رخ می‌دهد، احداث بزرگراه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی رانندگی ایمین را برای کاهش تصادفات جاده‌ای مهم برشمرد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.