سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه ماه رمضان ؛

پایگاههای انتقال خون آماده پذیرش اهداکنندگان خون

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان از ساعت هفت تا ۲۴ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  پایگاه‌های انتقال خون استان در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار ماه مبارک رمضان از ساعت هفت تا ۲۴ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

دکتر سهیلا خسروی اظهار داشت: با توجه به تجربیات قبلی در رابطه با کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون در ماه رمضان و نیاز بیماران تالاسمی سیستان و بلوچستان، ضروری است افراد نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام بیشتری ورزند.

وی بیان کرد: ۱۳ هزار و ۴۱ نفر در ۲ ماه نخست امسال به پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر آنان با دارا بودن شرایط لازم موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: بیشترین اهدای خون این مدت در سیستان و بلوچستان به زاهدان و کمترین به چابهار اختصاص داشت.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

خسروی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ بیمار تالاسمی، ۷۶۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان نیازمند روزانه ۳۵۰ واحد خون 

برچسب ها: خون ، رمضان 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.