سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان اختلاف ۲ طایفه در خاش

صلح و سازش میان ۲ طایفه سنجرزهی و بامری در خاش پس از چهار سال نزاع و درگیری با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین، علما و ریش سفیدان این شهرستان بر قرار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ناامنی و اختلاف بر خلاف اصول و اخلاق اسلامی است گفت: جهالت، تعصب و نادانی از امنیت سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان دینی و دنیوی می‌شود.

مفتی عبدالحکیم عمرزهی از علمای برجسته اهل سنت شهرستان خاش هم اختلاف و ناامنی را یک سم هلاک کننده‌ای دانست که به سبب آن انسان‌ها و اقوام نابود می‌شوند.

عیدمحمدقلندرزهی رئیس شورای خاش نیز گفت: اختلاف و نا امنی‌ها خسارت آفرین بوده و به توسعه شهرستان ضرر می‌رساند.

دوست محمد ابراهیمی از معتمدان شاخص خاش نیز بیان کرد: اختلاف میان این ۲ طایفه بر اثر یک درگیری جزئی شروع شده و متاسفانه پس از وقوع یک سهل انگاری چند نفر از طرفین درگیر کشته و مجروح شدند.

فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز گفت: تلاش برای حفظ آبادانی و توسعه در منطقه با اتحاد، یکپارچگی، دور شدن از دشمنی ها، تقویت برادری و اخوت به دست می‌آید.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی اظهار داشت: امیدواریم ریشه اختلافات در این منطقه به طور کامل خشکانده شود.

محسن قلندرزهی نماینده دادستان و مسئول دبیرخانه رفع اختلافات و صلح و سازش دادگستری شهرستان خاش هم تاکید کرد؛ با هماهنگی حوزه قضایی تلاش می‌کنیم مشکلات اختلافات، قصاص و مجازات را برطرف کنیم.

فرماندار شهرستان خاش هم با اشاره به اینکه عمران، توسعه و آبادانی با حفظ امنیت و آبادانی محقق می‌شود گفت: هر گونه احساس نا امنی، اختلاف و تفرقه خسارت بار است و جلوی رشد و بالندگی جامعه را می‌گیرد.

حمیدالدین یوسفی ادامه داد: عهدشکنی، پایبند نبودن به پیمان و دامن زدن به اختلاف نارضایتی پروردگار را به دنبال دارد و خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه و مردم وارد می‌کند.

وی از تلاش‌های خیرخواهان، دلسوزان و طرفین درگیر که گذشت و ایثار کرده اند، تقدیر کرد و افزود: بسیار خوشحال هستیم که دوستی، صلح، صفا و محبت جایگزین نفاق و اختلاف می‌شود.

در درگیری و اختلاف چهار ساله میان افراد ۲ طایفه بامری و سنجرزهی خاش چهار نفر کشته و حدود هشت نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/ع

صلح وسازش دو طایفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.