سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌چمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارنامه دولت جزء عملکرد اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود/ منکر کاستی‌های دولت نیستم

دبیر کل حزب وحدت و همکاری گفت:دولت باید برای حفظ اقبال عمومی به جریان اصلاحات اقدامات لازم را انجام دهد.

محمد رضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جواندر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از حامیان دولت معتقدند که یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم و دوازدهم توافق هسته‌ای برجام بوده و با خروج ترامپ از این قرارداد آیا دولت دستاورد دیگری دارد و یا خیر، اظهار کرد: توافق هسته‌ای برجام دستاوردی مربوط به کل نظام تلقی می‌شود و نمی‌توان صرفا آن را جزء دستاوردهای دولت تلقی کرد. معتقدم که اقدامات اساسی در راستای بهبود وضعیت کشور در دوران روحانی شکل گرفته است.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری درباره چرخش افکار عمومی در سال 84 از جریان اصلاحات به سوی جریان رقیب و این مسئله که آیا امکان دارد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری بار دیگر شاهد چرخش افکار عمومی به سمت جریان رقیب باشیم، تأکید کرد: طبیعتا باید منتظر ماند، چرا که مجموعه عملکرد دولت در 6 ماه پایانی آن مشخص می‌شود و باید در نظر گرفت که ممکن است با توجه به پیشینه عملکرد دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلبممکن است حتی افکار مردم به سمت جریان سوم باشد.

منکر کاستی‌های دولت نیستم؛دولت اقدامات لازم برای حفظ اقبال عمومی به اصلاحات را انجام دهد

راه‌چمنی تصریح کرد: معتقدم هنوز مردم از اصلاح‌طلبان رویگردان نشده‌اند، البته منکر کاستی‌های موجود نیستم و لازم است که دولت برای حفظ اقبال عمومی به جریان اصلاحات اقدامات لازم را در جهت اقناع مطالبات عمومی مردم انجام دهد.

وی ادامه داد: پیش از انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات مجلس را در پیش داریم و می‌توان با صراحت اعلام کرد که نتیجه این انتخابات می‌تواند سرنخی باشد که آیا مردم به سمت جریان رقیب گرایش پیدا می‌کنند و یا خیر.

کارنامه دولت جزء عملکرد اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود

دبیرکل حزب وحدت و همکاری با اشاره به اینکه حامی اصلی روحانی در دو انتخابات اخیر جریان اصلاحات بوده و مردم امروز کارنامه دولت را جزء عملکرد اصلاح‌طلبان تلقی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبیعتا در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته اصلاح‌طلبان نقش پررنگی داشته‌اند، اما بای توجه داشت که جمع دیگری از اصولگرایان معتدل نیز به حمایت از روحانی پرداختند، البته افرادی مانند آیت‌الله هاشمی و رئیس دولت اصلاحات نیز در رأی‌آوری وی تأثیر بسزایی داشته‌اند.

راه‌چمنی درباره این امر که آیا اصلاح‌طلبان به دنبال هم‌فکری با روحانی در جهت بهبود اوضاع دولت هستند تا بتوانند در انتخابات 1400 پیروز شوند، اذعان کرد: طبیعتا اگر اصلاح‌طلبان نکته‌ای به ذهن‌شان برسد به دولت انتقال می‌دهند و به عنوان اصلی‌ترین نیروهای حامی دولت هر مسئله‌ای که به نفع آن باشد را منعکس خواهند کرد. البته منکر این امر نیستم که اصلاح‌طلبان به دنبال پیروزی در انتخابات 1400 هستند، اما از بیان راهکارهایی که به نفع مردم و تقویت دولت در جهت پیشبرد منافع نظام باشد نیز دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، اصلاح‌طلبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.