سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خیام در نیشابور نواخته شد

به مناسبت روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام با حضور مسئولین و فرهنگیان و اهالی ادب و هنرنیشابور نواخته شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ حسین مهر ابادی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: خیام و فردوسی باید به نسل جوان شناخته شوند و خوشحالیم در روز‌هایی که به هزاره خیام نامگذاری شده است میزبان شما در برگزاری این مراسم هستیم.

حسین مهرآبادی افزود: سال 97 برای نیشابور و خراسان رضوی منشا خیر وبرکت است، بزرگانی، چون خیام و فردوسی آنچنان که باید، برای نسل جوان شناخته نشده اند و اینگونه مراسمات ملی می‌تواند علاوه بر ارج نهادن بر جایگاه این شخصیت‌های علمی، نسل جدید را نیز به این چهره‌های جهانی نزدیک‌تر کند.

وی ادامه داد:در این مراسم از 70 دانش آموز برگزیده مسابقات چله چارانه و ریاضی خیام که در سطح دوره ابتدایی در محل مقبره خیام برگزار شده است، تجلیل به عمل آمد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابورگفت: باید شخصیت خیام در زمینه‌های مختلف بررسی شود و دانش‌آموزان با بررسی ابعاد مختلف این شخصیت تمام‌شمول بپردازند وباید از مفاخری، چون خیام در زمینه فراگیری و بسط دانش و ادبیات الگو برداری کنند.
 
انتهای پیام// س. ح.
 

نواخته شدن زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.