سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت حوادث جاده‌ای کشور سالانه ۵۴ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که این میزان خسارتی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف را برجای می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در همایش بزرگ "جوانه‌های امید" گرامیداشت هفته هلال احمر در سبزوار گفت: براساس آمار‌ها بیش از ۱۷ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که این میزان خسارتی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف را برجای می‌گذارد.

وی با اشاره به این که ۷۰ درصد از معلولیت‌ها متوجه حوادث جاده‌ای است و حدود ۲۰ درصد از زنان بی سرپرست همسران خود را در حوادث جاده‌ای از دست داده اند افزود:اجرای طرح کمپین نه به تصادفات جاده‌ای از جمله پروژه‌هایی است که در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی داشت و سازمان جوانان در خط مقدم ورود عضوگیری در هلال احمر است و باید متولی امر آموزش نیز باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این که موضوع اشتغال و کارآفرینی برای جوانان از دیگر دغدغه‌های دولت و رهبری است که هلال احمر تلاش دارد تا در این راستا گام بردارد، گفت: امسال در هفت استان کشور دوره آموزشی طرح‌های کسب و‌کار برای بیش از ۲ هزارنفر از جوانان برگزار شد که گامی مهم درعرصه اشتغال جوانان محسوب می‌شود.

حبیبی افزود: جوانان تولید کننده و کارآفرین در عرصه‌های مختلف هستند و امروزه کشور نیازمند این فعالیت هاست و باید با برنامه ریزی جوانان را در این عرصه ساماندهی کنیم بنابراین در این زمینه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های استارت آپ در جهت آموزش کسب و کار‌های نوین اشاره کرد.

وی با اشاره به این که مطالبات دبیران کانون‌ها در حوزه‌های مختلف اعتباری، تجهیزات و پرداخت هزینه‌ها  مورد بررسی قرار گرفته و رفع آن در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال اعتباری بالغ بر۲۰میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های سازمان جوانان اختصاص می‌یابد و این اعتبار برای اجرای برنامه‌های جمعیت در حوزه جوانان اندک است.

انتهای پیام// ز.‌ی
 


سخنرانی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در همایش بزرگ "جوانه‌های امید"

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.