سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا اعلام کرد به نتایج انتخابات عراق احترام می‌گذارد

مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن به نتایج انتخابات پارلمانی عراق احترام می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی پیروزی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق،  در انتخابات پارلمانی، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش به نتایج انتخابات اخیر عراق احترام می‌گذارد.

او که در جمع خبرنگاران در پنتاگون حضور داشت گفت: ملت عراق انتخاباتی برگزار کرد و در زمانی که بسیاری از افراد شک و تردید داشتند که عراق بتواند اختیار خود را در دست بگیرد این انتخابات روندی دموکراتیک به حساب می‌آید. ما منتظر نتایج قطعی انتخابات هستیم گفت. به تصمیم ملت عراق احترام می‌گذاریم.

در همین حال، اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون، گفت: ما از هیچ حزب و هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم. ما از روند (انتخاباتی) درست و شفاف حمایت می‌کنیم و ما آمادگی این مسئله را داریم که با هر شخصی که ملت عراق به طور شفاف انتخاب کند، همکاری کنیم.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز گفت: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند روابط خوب با دولت آینده عراق را ادامه دهد. داشتن روابط خوب (با عراق) حاصل ائتلافی است که باید به وجود بیاید.

شایان ذکر است، مقتدی صدر، پس از یورش آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، با نیرو‌های آمریکایی مبارزه کرد و پس از پیروزی بر داعش، خواستار آن است تا نیرو‌های آمریکایی کشورش را ترک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انتخابات ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.