سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه آبیاری اراضی نخیلات از سنتی به تحت فشار تبدیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به عملیاتی شدن طرح نخلستان در دشتستان گفت: در اجرای طرح نخلستان، شیوه آبیاری اراضی نخیلات از سنتی به تحت فشار تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، محمدتقی منوچهری صبح امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به اجرای نخلستان اظهار داشت: اعتبارات لازم از نیمه دوم سال گذشته و نیمه نخست امسال برای عملیاتی شدن طرح نخلستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تامین ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح نخلستان افزود: اجرای ۱۶۰ کیلومتر شبکه برای آبیاری نوین اراضی نخلستان سعدآباد مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی اراضی نخلستانی شبانکاره خبرداد و افزود: مطالعات ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش شبانکاره به زودی پایان می‌یابد.

منوچهری با اشاره به اجرای طرح مطالعات اراضی نخلستانی سعدآباد خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح نخلستان که تحت پوشش قرارگاه اقتصاد مقاومتی است مطالعات ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی نخلستانی بخش سعدآباد تکمیل شد.

وی به اجرای طرح نخلستان در منطقه آب‌پخش دشتستان پرداخت و تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۷۰ هکتار از نخلستان‌های آب‌پخش به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوین آبیاری در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر افزود: اعتبارات ویژه‌ای از منابع ملی به استان بوشهر برای اجرای طرح نوین آبیاری در ۱۰ هزار هکتار اختصاص یافته است.

منوچهری افزود: ۳۴ هزار و ۲۵۰ هکتار مساحت اراضی نخلستانی استان بوشهر است که با اجرای طرح تغییر شیوه آبیاری سنتی به نوین ۱۴۹ میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/م

طرح نخلستان در شهرستان دشتستان عملیاتی شد

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.