سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت آثار باستانی مارلیک بعد از ۵۰ سال به گیلان

آثار باستانی مارلیک بعد از ۵۰ سال از موزه ایران باستان تهران به خاستگاه خود گیلان برگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ نمایشگاه آثار باستانی مارلیک امروز همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رشت گشایش یافت.

مصطفی سالاری استاندار گیلان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: آثار باستانی مارلیک بعد از ۵۰ سال از موزه ایران باستان تهران به خاستگاه خود گیلان برگشت.

وی با بیان اینکه ورود این آثار با قدمت ۳ هزار ساله، یک اقدام ارزشمند است ، افزود: نمایشگاه مارلیک شکوه فرهنگ عصر آهن در گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که مردم را از وجود تمدن غنی استان بیش از پیش آشنا کنیم ،گفت: گرچه استان گیلان از نظر تمدن دارای پیشینه قدیمی است، اما باید در ایجاد موزه گام‌های جدی تری برداشته شود.

مصطفی سالاری خاطر نشان کرد: احیای ساختمان‌های قدیمی برای موزه و محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی آثار تاریخی و انعکاس تمدن غنی گیلان از برنامه‌های است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

در ادامه آیین افتتاح نمایشگاه آثار باستانی مارلیک رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:در این نمایشگاه ۵۹ اثر از آثار باستانی مارلیک بعد از ۵۰ سال از موزه ایران باستان تهران به خاستگاه خود گیلان بازگشت.

وی با اشاره به اینکه همچنین در کنار این آثار ۴۰ اثر باستانی دیگر نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است ، افزود: نمایشگاه آثار باستانی مارلیک تا ۱۳ خرداد ماه در موزه رشت دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب از آن دیدن کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین از رایگان بودن این نمایشگاه در روز ۲۸ اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی موزه خبر داد و گفت: انتقال آثار باستانی مارلیک از تهران به موزه رشت فرصت مغتنمی برای آگاه سازی گروه‌های هدف به ویژه دانش آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و محققان است.

رضا علیزاده تصریح کرد: امیدواریم برپایی این نمایشگاه زمینه تحقیقات پژوهش‌های نوین محققان را برای جنبه‌های مستور و پوشیده تمدن مارلیک ایجاد کند.

انتهای پیام/م.ع

نمایش آثار باستانی مارلیک در موزه رشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.