سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مونسان در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه مطرح کرد؛

مردم در بهره برداری از میراث فرهنگی مشارکت کنند

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:مردم باید تا جایی که ممکن است در بهره برداری میراث فرهنگی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه گفت:زبان از گفتن فرهنگ،غنا ،تاریخ و تمدن کشوری که ریشه در تاریخ دارد و تاریخ و بسیاری از فرهنگ ها و تمدن های جهان را ساخته است، عاجز است.

وی افزود: اگرچه این کشور در طول تاریخ بارها و بارها ضعف و قوت یافته است اما هرگز فرهنگ آن مخدوش نشده است و ما هویت ،دین و زبانمان را حفظ خواهیم کرد و البته ما متعهد به میراث فرهنگی کشور هستیم .

 رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:ما تلاش می کنیم که میراث فرهنگی را با همه گستردگی با همین بودجه اندک دولتی حفظ کنیم و همه تلاشمان را می کنیم که علی رغم همه محدودیت ها دوره خوبی را پشت سر بگذاریم.

مونسان بابیان اینکه ما تلاش می کنیم که از بخش دولتی عبور کنیم و از بخش غیر دولتی کمک بگیریم، ادامه داد:مردم باید تا جایی که ممکن است در بهره برداری میراث فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:به نظرم میراث بزرگ فرهنگی ما کمتر معرفی شده است و ما باید در این بخش تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه دوستان مترقی در این بخش سالانه با معرفی داشته های فرهنگی خود میلیونها گردشگر را به خودشان جذب و درآمد کسب می کنند و یکی از المان های مهم در این بخش موزه ها هستند، افزود: و امروز بیش از۶۵۰موزه ایجاد شده اند.

مونسان گفت:موزه ها باید از حالت سکون خارج  و ارتباطات بین المللی کشور را ارتقا دهند و موزه های ما حتما باید به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه  موزه ها برای داشتن نتیجه مطلوب باید موزه های اخلاقی باشند و هر روز یک اتفاق فرهنگی را  رقم بزنند، ادامه داد:موزه باید پاتوق فرهیختگان کشور باشد.بازدید از موزه ها باید در سبد فرهنگی خانوار قرار بگیرد که این امر به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مونسان بیان کرد: موزه های غیر دولتی باید تعاملشان را با سازمان میراث فرهنگی بیشتر کنند تا ما برنامه های مشترکی را با آنها برگزار کنیم و امید است که موزه های دولتی بتوانند به رونق گرفتن موزه های غیر دولتی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:توجه به اشتغال فراگیر نیز جایگاه سازمان میراث فرهنگی را بهبود می بخشد و ۱۴۵هزار شغل را در ۳بخش سازمان میراث فرهنگی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

ایجاد 145 هزار شغل در میراث فرهنگی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.