سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبیان در مراسم روز جهانی موزه ها مطرح کرد؛

ثبت بیش از 60 هزار قلم از آثار موزه ای در سامانه جام

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت:بیش از۲۲ هزار قلم از آثار موزه ای ساماندهی شده و بیش از ۶۰هزار قلم در سامانه جام ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از مراسم روز جهانی موزه گفت:از سال ۱۳۷۷ بحث ایجاد هفته میراث فرهنگی مطرح و  قرار شد که در این هفته در تمام استانها برنامه های متنوعی برای معرفی میراث فرهنگی و برگزاری کارگاه های مرمت ایجاد شوند.

وی افزود:معنا و مفهوم میراث فرهنگی امروز بسیار گسترده شده است و موضوعی به نام منظر تاریخی شهری به وجود آمده است.

طالبیان با بیان اینکه امسال بحث موزه های تراپیوسته مطرح شده است، ادامه داد:تا به امروز بیش از۲۲ هزار قلم از آثار موزه ای ساماندهی شده و بیش از ۶۰هزار قلم در سامانه جام ثبت شده است.

وی بیان کرد:حدود ۹۸ هزار قلم شیء کارشناسی شده و برای اولین بار چند نمایشگاه جهانی در کشورمان برگزار شدند و کارگاه های آموزشی متعددی نیز اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:در حوزه مرمت و حفاظت هم علی رغم وجود مشکلات، بیش از هزار پروژه مرمتی در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز به نظر می رسد مرمت ۲ هزار پروژه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ثبت هم در چند سال اخیر تلاش شده است که موتور ثبت حرکت تندتری داشته باشد، ادامه داد: امسال اعلام می کنیم که هر کس ثبت می کند کار حریم و ثبت را همزمان انجام دهد.

طالبیان افزود: تلاش می کنیم که محوطه ها و موزه ها زنده باشند و تلاش می شود که موزه های دیگر کشور به موزه ملی متصل و نمایشگاه ها در استانها هم برگزار شود چرا که ظرفیت استانها کمتر از پایتخت نیست و تصمیم گرفته شده که کارهای مرتبط با میراث فرهنگی با همکاری پژوهشگاه و معاونت میراث فرهنگی به صورت همزمان برگزار شود.

وی گفت: امیدوارم برنامه گرامیداشت روز جهانی موزه سال دیگر در یکی از استان ها برگزار شود.

انتهای پیام/

ساماندهی 22 هزار قلم از آثار موزه ای

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.