وی، پیش بینی بوشهر به عنوان شهری توریستی در سند چشم انداز توسعه استان و صنعت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان دانست و تاکید کرد: انتظار میرود از چنین ظرفیت ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه استان به خوبی استفاده شود و ضرورت دارد برند شهری با محوریت گردشگری دریایی، موسیقی محلی، المانهای شهری بومی، صنایع دستی و گردشگری خرید تعریف شود.
رئیس شورای شهر بوشهر ایجاد و حمایت از ایجاد زیرساختهای گردشگری را یکی از برنامههای مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: انتظار میرود سند جامع گردشگری بوشهر تدوین شود که لازم است همه دستگاه های متولی بر اساس طرح جامع عمل کنند.
دهدار تاکید کرد: حضور گردشگران نباید فقط به نوروز منحصر شود و با توجه به شرایط آب و هوایی بوشهر در ۷ ماه از سال بندر بوشهر میتواند پذیرای گردشگران باشد.
وی منطقه گردشگری را لیان یکی ظرفیتهای بسیار خوب توسعه دانست و گفت: با رایزنی صورت گرفته این منطقه گردشگری و دهکده گردشگری امید بزودی به شهرداری واگذار میشود که میتواند نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری شهر بوشهر داشته باشد.
رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، شهرها در عرصههای مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند خاطر نشان کرد: گردشگری شهری به عرصهای برای رقابت شهرها تبدیل شده است، به همین سبب برندآفرینی و بازاریـابی برای مقاصد گردشگری بـیشتر رواج یافته است.
دهدار افزود:برند شهری در گردشگری، برگ برنده یک شهر در رقابتهای اقتصادی و اجتماعی برای توسعه گردشگری محسوب میشود.
انتهای پیام/ب