سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باز هم اطلاعات شخصی ۳ میلیون کاربر فیسبوک فاش شد

بنابر گزارشی جدید، یک اپلیکیشن اطلاعات ۳ میلیون کاربر فیسبوک را در یک وبسایت با ضریب امنیتی بسیار پایین قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، هفته‌نامه بین‌المللی «نیو ساینتیست» اعلام کرد یک اپلیکیشن شناخته شده که آزمون تعیین شخصیت انجام می‌دهد اطلاعات محرمانه ۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک را چهار سال روی یک وبسایت ناامن نگه داشته است.

پیشتر از کاربران فیسبوک خواسته شده بود اطلاعات شخصی خود مانند نتایج آزمون روانشناسی را با اپلیکیشن myPersonality به اشتراک بگذارند. براساس گزارش نیو ساینتیست، اساتید دانشگاه کمبریج این اطلاعات را به وبسایتی انتقال دادند که شرایط امنیتی خوبی نداشت و به مدت ۴ سال این اطلاعات روی وبسایت مذکور باقی ماند. گفته می‌شود هر کسی می‌تواند این اطلاعات را به راحتی به دست آورد؛ تنها لازم است یک شخص عادی نام خود را به عنوان یکی از مسئولین انجام پروژه روانشناسی ثبت کند تا به این اطلاعات دست یابد.

علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور بروز رسانی موقعیت ۱۵۰ هزار نفر را به همراه سن، جنسیت و شرایط تاهل ۴.۳ میلیون نفر جمع آوری کرده است.

myPersonality اجازه انتشار اطلاعات این افراد را به شرطی که نام و هویت آن‌ها مشخص نباشد، داشت، اما این کار با سهل انگاری انجام شده و پیگیری نام شرکت کننده‌ها در آزمون مذکور از طریق اطلاعات آن‌ها ممکن است. بر اساس گزارش نیو ساینتیست بیش از ۲۸۰ نفر از ۱۵۰ موسسه از جمله شرکت‌های فناوری مانند فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و یاهو به عنوان دست اندرکاران این طرح در وبسایت مذکور ثبت نام کرده اند.

فیس بوک ماه گذشته myPersonality را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد در حال بررسی این اپلیکیشن برای نقض سیاست هایش است. دیده بان اطلاعاتی انگلیس نیز در مصاحبه با نیوساینتیست گفت: در حال بررسی این موضوع است.

گفته می‌شود شرکت تحلیل داده‌ای «کمبریج آنالیتیکا» اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک را بدون اجازه آن‌ها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بررسی کرده است. فیسبوک فعالیت این شرکت را به حالت تعلیق درآورده است.

فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا و از زمانی که بررسی احتمال سوء استفاده از اطلاعات کاربران را آغاز کرده، فعالیت ۲۰۰ اپلیکیشن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

افشای مجدد اطلاعات سه میلیون کاربر فیسبوک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.